کارگاه مشترک وزارت‌های زراعت و دولت در امور صلح در مورد صلح برگزار شد

content_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۶ - ۱۶:۲۱
کارگاه مشترک وزارت‌های زراعت و دولت در امور صلح در مورد صلح برگزار شد

۶اسد ۱۴۰۰
وزارت‌های زراعت، آبیاری و مالداری و دولت در امور صلح در یک اقدام مشترک کارگاهی در باره
آگاهی‌دهی در مورد صلح در کشور برگزار کردند.
در این کارگاه، شکیب شریفی رییس عمومی پلان و هماهنگی برنامه‌های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، با بیان این‌که رسانه‌ها نباید به طالبان کردیت بدهند گفت: «این یک توهم است که طالبان می‎گویند که 75 درصد خاک کشور را تصاحب کرده و چنین نیست. طالبان می‌خواهند از طریق نظامی و کشتار مردم افغانستان به حکومت برسند و هیچ تغییر نکرده‌اند و دنبال خانه‌نشین کردن بانوان هستند.»
آقای شریفی هم‌چنین تاکید کرد که طالبان تغییر نکرده و نخواهند کرد و این گروه در صدد است که کار بالای چهار حوزه آبی کشور را متوقف سازد. به گفته‌ی او، در صورت این فعالیت‌ها، ضربه‌ی بزرگی به پیکر زراعت وارد می‌شود.
رییس عمومی پلان و هماهنگی برنامه‌های وزارت زراعت، افزود که خواست این وزارت از تیم مذاکره کننده صلح این است که از فرصت پیش آمده استفاده اعظمی صورت بگیرد، قتل و خون‌ریزی باید متوقف شود و صلح در افغاستان تامین شود.
هم‌چنین پرستو یاری مشاور ارشد وزارت دولت در امور صلح نیز، در این کارگاه آگاهی‌دهی گفت: «اکنون فرصت خوبی برای دولت و گروه طالبان در میز مذاکره پیش آمده است، باید از این فرصت طلایی استفاده شود و به جنگ نقطه پایان بدهیم. جنگ و صلح دو روی یک سکه است وقتی جنگ است، صلح نیز وجود دارد.»
وی افزود، وزارت دولت در امور صلح وظیفه دارد تا نظریات شهروندان رابه گونه‌ی مستقیم با حفظ امنیت به گروه مذاکره کننده‌گان دولت در قطر برساند. خانم یاری تاکید کرد که برای رسیدن به صلح یک صدایی و هم‌صدایی و جود دارد و همه‌ی شهروندان خواهان تامین صلح پایدار با حفظ دست‌آوردهای دو دهه‌ی اخیر هستند.
در این اخر این برنامه استاد عبدالناصر فولاد ماستر ترینر صلح از انستیتوت مطالعات حکومت‌داری خوب پرزنتیشنی را در مورد اهمیت صلح پایدار و نقش شهروندان در این روند را ارایه نمود.
کارگاه آگاهی‌دهی و تامین صلح در وزارت زراعت بر محوریت سخنرانی رییس‌جمهور غنی در دانشگاه کابل برگزار شد. هدف این کارگاه پیش‌برد هرچه بهتر امور مرتبط به صلح و ایجاد هماهنگی با نهاد‌ها و وزارت‌خانه‌ها می‌باشد.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS