پروژه‌های زراعتی که امسال در سرپل تطبیق شد

mail-admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۹/۳۰ - ۱۵:۳۳
سرپل کې سږني پلي شوي پروژې


۳۰قوس ۱۳۹۹
مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سرپل، می‌گویند که درسال مالی ۱۳۹۹ برای این ولایت در سکتور زراعت، ۲۷۹ میلیون و ۹۶۶هزار و ۸۱ افغانی بودجه انکشافی اختصاص داده شده و با مصرف آن صدها پروژه زراعتی اجرا شده است.
این ریاست می‌افزاید که ساخت ۲۲۰ ذخیره‌گاه پیاز و کچالو، ۲۸۰ کشمش‌خانه، ۲۰ سردخانه میوه‌جات تازه و توزیع ۶۰ دستگاه آفتابی خشک‌کننده‌ی سبزیجات و میوه‌جات تازه که از طریق برنامه مدیریت محصولات زراعتی تطبیق شده است، نیز شامل پروژه‌های اجرا شده در سرپل می‌شود.
در جریان سال مالی ۱۳۹۹، ۲۹۳ متریک‌تُن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم نیز به دهقانان سرپل توزیع و ۱۳ قطعه‌ نمایشی گندم، ۱۴ قطعه نمایشی سویابین و ۳۲ قطعه نمایشی زعفران ساخته شده است.
همین‌طور ساخت یک گدام ۲۵۰ تُنی برای نگهداری نباتات طبی، ساخت یونت ترویجی، مبارزه علیه آفات و امراض نباتی، تنظیم منابع طبیعی به اشتراک جامعه و انکشاف مالداری و صحت حیوانی هم از جمله فعالیت‌های انجام شده در سرپل است.
با تطبیق این پروژه‌ها هفت‌هزار و ۲۱۷ نفر به صورت مستقیم از مزایای آن مستفید شده‌اند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS