پروژه‌ای به ارزش ۷۳۵هزار یورو برای احیای ۱۸۰ هکتار جنگل در سمنگان آغاز شد

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۳ - ۱۲:۵۰
پروژه‌ای به ارزش ۷۳۵هزار یورو برای احیای ۱۸۰ هکتار جنگل در سمنگان آغاز شد

۱۳ قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان، می‌گوید که پروژه‌ای به ارزش ۷۳۵هزار یورو به منظور احیای ۱۸۰ هکتار جنگل و مناظر طبیعی، در این ولایت آغاز به فعالیت کرده است.
این پروژه که به کمک مالی دولت آلمان راه‌اندازی شده است، با اجرای آن قرار است ۳۰هزار نهال به منظور ۱۸۰ هکتار جنگل و مناظر طبیعی در ولسوالی حضرت‌سلطان غرس شود. این پروژه توسط موسسه سرمایه‌گذاری علیه فقر تطبیق می‌شود.
محمد‌رحمن ارغندوال رییس اداره زراعت سمنگان، می‌گوید که با آغاز کار پروژه احیای جنگلات و مناظر طبیعی برای صدها تن زمینه کار کوتاه‌مدت مساعد می‌شود. او گفت هدف این پروژه احیای مجدد جنگلات و مناظر طبیعی است و قرار است از طریق این پروژه به موازی ۱۸۰ هکتار زمین ۳۰‌هزار نهال پسته، بادام، چهارمغز، بید و درخت عکاسی غرس شده و نباتات طبی هنگ و بُته‌های بومی کشت شود. او گفت با تطبیق این پروژه قراراست توسط هزاران کارگر ۱۴هزار و ۴۰۰ چقورک و هرکدام به طول چهارمتر متر حفر شود.
این پروژه سه ساله است و حفر دو حلقه چاه عمیق و نصب دستگاه سولری برای کشیدن آب و آبیاری نهال‌های غرس‌شده نیز شامل آن می‌شود.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS