وزیر زراعت با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار کرد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۸ - ۸:۴۰
وزیر زراعت با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار کرد

۷  جوزا ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطاءالله عمری، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری با خانم رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) دیدار و پیرامون نشست سوم دوحه گفتگو کرد.
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت  در این دیدار پیرامون تلاش های امارت اسلامی در  به صفر رسانیدن تولید کوکنار در افغانستان سخن زده و خواستار همکاری نهاد‌های بین الملی در ایجاد معیشت بدیل برای دهاقین کشور شد
وزیر زراعت افزود:« امیدوار هستیم که در نشست‌های که برگزار می‌شود سازمان ملل متحد و سایر نهادهای فعال در عرصه زراعت روی معرفی بدیل کشت کوکنار و حمایت دهاقین تمرکز بیشتر نمایند؛ چون امارت اسلامی کشت کوکنار را منع کرده است بنا خواست ما این است که دهاقین حمایت شوند و بدیل های مناسب برایشان فراهم گردد تا نیاز زندگی خود را برآورده ساخته بتوانند».
خانم رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفت:« در نشست سوم دوحه پیرامون موضوعات سکتور خصوصی، بانکداری و مواد مخدر در افغانستان بحث می‌شود، در آن 25 کشور، سه موسسه بین‌المللی و نماینده بانک آسیایی و بانک انکشافی اشتراک می‌کنند.»
به گفته خانم رزا اوتنبایوا، اشتراک نماینده امارت اسلامی در نشست دوحه مهم است تا بدیل کشت کوکنار را معرفی و توجه دونران را جلب نماید، این یک فرصت خوب است».
در همین حال مولوی صدراعظم عثمانی  معین زراعت و مالداری وزارت زراعت از بی توجه بودن سازمان ملل متحد در قبال دهاقین و مردم افغانستان پس از منع کشت کوکنار در افغانستان انتقاد کرده گفت:« امارت اسلامی کشت کوکنار را در افغانستان به صفر رسانده است اما ملل متحد و نهاد همکار آن به مردم و دهاقین افغانستان کاری نکرده است، در حالیکه منع کشت کوکنار اثر مثبت به مردم افغانستان و سایر کشورها داشته است.»
ثریا بوزورکوا معاون دفتر برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد در افغانستان گفت:« ما باید روی بدیل کشت کوکنار کار کنیم تا نیاز دهاقین را برآورده سازیم ما به تلاش خود را ادامه می‌دهیم و همکاری ما دوجانبه باشد.»
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری پس از منع کشت کوکنار در افغانستان با امکانات کم، استراتیژی پنج‌ساله را به‌منظور بدیل کشت کوکنار تهیه نموده و روی عملی‌سازی آن کار می‌نماید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS