وزیر زراعت با رییسان زراعت ولایات دیدار کرد

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۹:۱۴
وزیر زراعت با رییسان زراعت ولایات دیدار کرد

مولوی عطاءالله عمری، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری با رییسان زراعت ولایات دیدار و پیرامون مشکلات شان بحث و گفتگو نمود.
مولوی عطاءالله عمری در این دیدار بر رشد زراعت و مالداری تاکید کرده گفت:« زراعت و معدن عواید عمده کشور ما است، باید زراعت و مالداری در مرکز و ولایت تقویه و حمایت شود، تا بتوانیم غذای با کیفیت بدون امراض برای مردم عرضه نماییم.»
وزیر زراعت افزود:« تاجران باید بخاطر فایده بیشتر  خود جنس بی‌کیفیت را وارد نکنند چون مردم ما متضرر می شوند و تلاش نمایند تا جنس باکیفیت را در داخل کشور تولید نمایند تا جوانان کشور که به خارج از کشور می‌روند و مزدوری می‌نمایند در داخل کشور زمینه کاری برایشان فراهم گردد یگانه راه حل مشکلات مردم ما از راه زراعت و مالداری، ایجاد اشتغال‌زایی و استفاده درست از عواید است.»
رییسان ولایات در مورد امتیازات و مسوولیت‌های کارمندان  جلوگیری از غصب و استرداد زمین، صلاحیت‌های کاری  در زمینه استرداد زمین‌های غضب شده، فراهم سازی بودیجه مورد نیاز و  امکانات کاری، ایجاد هماهنگی میان اادارات در  بخش جلوگیری از غصب زمین، اجراات مسوولان قطعه سبز مطابق هدایات رییسان زراعت و فراهم سازی امکانات و صلاحیت لازم در راستای جمع‌آوری عشر و زکات صحبت نمودند.
وزیر زراعت، آبیاری  و مالداری مشکلات و چالش‌های موجود در ریاست‌های زراعت ولایات را استماع نموده و برحل قانونمند آن تاکید نمود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS