ننگرهار، جای برتر تولید سبزی و میوه

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۳:۸
ننگرهار، جای برتر تولید سبزی و میوه

۳۰ جدی ۱۳۹۹
ننگرهار یکی از ولایت‌های سرسبز کشور است. باشنده‌گان این ولایت اکثراً به زراعت و مالداری مشغول‌اند. در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت آب فراوان وجود دارد و به همین خاطر، در این ولایت غله‌های فراوان، سبزیجات و میوه‌ها تولید می‌شود.
مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت ننگرهار می‌گویند که دهقانان این ولایت در کنار دیگر سبزیجات، بامیه هم کشت می‌کنند و حاصلات خوبی از آن به دست می‌آورند.
به گفته‌ی این مسوولان در نزدیک به همه‌ی ولسوالی‌های ننگرهار بامیه کشت می‌شود و بخشی از دهقانان این ولایت در کشت بامیه مشغولیت دارند.
به اساس آمار ریاست احصاییه وزارت زراعت در سال ۱۳۹۸ بامیه‌ی ننگرهار حاصلات خوبی داشت. در این سال ۱۶۶ هکتار کشت‌زار بامیه در ننگرهار وجود داشت که از آن یک هزار و ۹۹۲ متریک تن بامیه به دست آمد. در حالی که هنوز آمار دقیقی از تولید سال روان وجود ندارد، اما گفته می‌شود که حاصلات این تولید در ننگرهار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
ریاست زراعت ننگرهار می‌گوید که این ریاست به خاطر افزایش تولیدات، کشت نباتات موسمی را توسعه می‌دهد و تلاش می‌کند تا دهقانان این ولایت عاید بیش‌تر داشته باشند‌ و این ولایت در تولید سبزیجات خودکفا باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS