نشست اصلاحی و عقیدتی از سوی ریاست دعوت و ارشاد وزارت زراعت دایر شد

mail-admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۰:۸
نشست اصلاحی و عقیدتی از سوی ریاست دعوت و ارشاد وزارت زراعت دایر شد

۱۲ حوت ۱۴۰۲ ه‍.ش
نشست اصلاح و عقیدتی در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از سوی ریاست دعوت و ارشاد این وزارت به منظور اصلاح سیرت و سنت مطابق به سنت نبوی با حضور رهبری، روئسا و کارمندان وزارت زراعت در مرکز دایر شد.
این نشست با حضور مولوی عطاءالله‌ عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری، مولوی باز محمد فیضان معین آبیاری  و منابع طبیعی، مولوی محمود مظلوم رئیس  اراضی، روساء و کارمندان مرکزی وزارت زراعت دایر گردید.
 در آغاز این مجلس مولوی عطاء الله‌ عمری  وزیر زراعت پیرامون اصلاح بدنی، تنظیم صورت و سیرت مطابق شریعت، هدف خلقت انسان و مکلفیت‌های کارمندان صحبت نمود.
آقای عمری گفت:" الحمدلله پس از تلاش‌ها و قربان‌های زیادی ملت افغانستان صاحب نظام اسلامی و مستقل شد، قدر این امنیت، آزادی، استقلال و آرامش را بدانیم و شکر گذار الله"ج" باشیم، اعمال و جان خود را مطابق ارشادات الله"ج" عیار کنیم، اسلام دینی است که همه مسایل زندگی در آن تعریف و به مردم رهنمایی شده‌است، باید از آن استفاده کنیم و احکام رهبری امارت اسلامی افغانستان را بجا آوریم، قرآن کریم را بخوانیم، بفهمیم، به آیت‌های آن عمل کنیم و مردم را به آن دعوت کنیم، ظاهر و باطن خود و فامیل خود را مطابق اسلام جور کنیم".
بعد از آن مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت به ایراد سخن پرداخته و در مورد هدف خلقت انسان، مبعوث شدن پیامبران و نازل شدن کتاب‌های آسمانی، مکلفیت‌های دنیای بشر صحبت نمود و از حاضران خواست که زندگی خود  را برابر به اسلام سازند. 
آقای فیضان همچنین از کارهای ریاست دعوت و ارشاد وزارت زراعت تقدیر نمود که در راستای منظم سازی سیرت و صورت کارمندان این اداره تلاش موفقانه نموده‌اند.
سپس مولوی محمود مظلوم رئیس  ریاست اراضی وزارت زراعت دنیا را محل امتحان عنوان نموده و از کارمندان سکتور زراعت خواست که با اعمال اسلامی و نیک کوشش کنند تا در این امتحان کامیاب شوند.
در همین حال مولوی مفتاح‌الدین متقی رئیس دعوت و ارشاد وزارت زراعت  در مورد فعالیت‌های این ریاست و مسوولیت‌های کارمندان صحبت کرده گفت «کارمندان وزارت زراعت در حاضر شدن به جماعت، درس‌های دینی و پوشیدن لباس موفق بوده اند، از شما میخواهم که از این بیشتر کوشش نمایید تا اعمال خود را مطابق شریعت برابر کنید».
آقای متقی افزود «هیچ کس حق ندارد که در نظام اسلامی از اوامر  الله"ج" و  اوامر عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله  نافرمانی کند، سیرت، صورت، اعمال خود  را مطابق دین مبارک اسلامی منظم سازید تا کامیابی دنیا و آخرت نصیب شما شود".

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS