ملاقات وزیر زراعت با والی بامیان پیرامون رشد زراعت و باغداری

content_admin
شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۴ - ۱۴:۸
ملاقات وزیر زراعت با والی بامیان پیرامون رشد زراعت و باغداری

۴ دلو ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی در دفتر کارش با سیدانور رحمتی، والی بامیان دیدار کرد. آنان در این دیدار روی طرح‌های رشد زراعت و باغداری و منابع طبیعی سخن گفتند.
سیدانور رحمتی والی بامیان، ضمن تشکر از برنامه‌های تطبیق شده‌ی وزارت زراعت در سال ۱۳۹۹ در ولایت بامیان، گفت که این ولایت، ظرفیت‌های متنوع در زراعت و باغداری دارد و در کنار کچالو، برخی از محصولات این ولایت مانند سیب، ناک، زردآلو و گیلاس رشد چشم‌گیر داشته است. با توجه به این موضوع، والی بامیان گسترش برنامه‌های وزارت زراعت در بخش‌های باغداری یادشده را خواستار گردید.
والی بامیان یادآور شد «ساختمان‌های ایجاد شده بر اساس طرح مدیریت محصولات زراعتی در سال ۱۳۹۹، در بهبود بهای سیب و کچالو نقش عمده ایفا کرده است و خواستار ساخت ۱۰۰ ذخیره‌گاه کچالوی باقی‌مانده هستیم.»
آقای رحمتی افزود «در بخش مالداری و تنظیم چراگاه‌ها در بامیان ظرفیت وجود دارد و از وزارت خواهش داریم که ساخت کمربند سبز در اطراف بند امیر را در برنامه داشته باشند.»
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در پایان این ملاقات گفت که مدیریت محصولات زراعتی وزارت زراعت، تعهداتی که داشته را عملی می‌کند و درباره‌ی کمربند سبز در اطراف بند امیر، هدایت می‌دهیم که کار آن سرعت داده شود و در آینده عملی گردد.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS