معین مالی و اداری وزارت زراعت با معاون والی ولایت پروان دیدار کرد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۱۶:۱
معین مالی و اداری وزارت زراعت با معاون والی ولایت پروان دیدار کرد

۲۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و هیئت همراهش با مفتی محمد عارف انوری معاون والی ولایت پروان در حضور داشت شماری از مسوولین امنیتی و محلی این ولایت دیدار و گفتگو کرد.
ملا آغاجان آخند معین مالی و اداری وزارت زراعت در این دیدار هدف سفرش را بیان نموده و خواستار همکاری مسوولان محلی ولایت پروان در آن بخش شد:« این تیم به‌منظور جلب همکاری و هماهنگی در بخش جمع‌آوری عشر و زکات به همکاری بزرگان قومی و ملا امامان، جمع‌آوری و انسجام عواید وزارت زراعت از طریق اجاره‌دهی زمین‌های استرداد شده از غصب، منابع طبیعی و آنتن‌های مخابراتی به این ولایت آمده است».
معین مالی و اداری وزارت زراعت افزود:« ولایت پروان از ولایات زراعتی و حاصلخیز است، در همکاری با ریاست اقتصاد، مستوفیت، قوماندانی امنیه و استخبارات کار می نماییم  تا عواید را جمع آوری نماییم و  این ولایت را بر رشد اقتصادی برسانیم.»
 در همین حال مفتی محمد عارف انوری معاون والی ولایت پروان گفت:« کشور ما زراعتی، صنعتی و معدنی است ما باید تلاش کنیم و آن را  بر رشد اقتصادی برسانیم، این دیدار خوبی است که تصامیم گرفته می‌شود، ما در تطبیق پلان‌ها با شما همکار هستیم.»
مولوی روح‌الله روحانی رییس زراعت ولایت پروان ضمن قدردانی از سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پروان گفت:« ما نیازهای مبرم داریم  سردخانه‌ها در ولسوالی سالنگ ساخته شود تا میوه جات و سبزیجات نگهداری شود، سبزخانه‌ها برای دهاقین ایجاد و جهت جلوگیری از سیلاب‌های موسمی و بلند بردن آب زیر زمینی چکدم‌ها ساخته شود».
در همین حال رییس استخبارات و قوماندان امنیه ولایت پروان از امنیت کلی و همکاری گسترده در بخش‌های مختلف با کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری سخن اطمیان دادند.
ولایت پروان با داشتن اقلیم مناسب و آب فراوان زمینه فراورده های مختلف زراعتی تولید می‌شود که به سایر ولایات نیز صادر می‌گردد.
در جریان این دیدار مولوی مصباح الدین مسعین رییس اطلاعات، اگاهی عامه و سخنگو، ایوب احدی رییس خدمات مالداری، قاری محمد اکبر امینی رییس اداری، مولوی ندا محمد عابد و محمد امین ژواکمل مشاورین معین مالی و اداری و شماری از متخصصین و کارمندان بخش‌های مختلف وزارت زراعت نیز حضور داشتند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS