سفر معین آبیاری و منابع طبعی به قندهار؛ مشکل زمین برای ساخت کمپلکس زراعتی قندهار حل می‌شود

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۹ - ۸:۳۱
سفر معین آبیاری و منابع طبعی به قندهار؛ مشکل زمین برای ساخت کمپلکس زراعتی قندهار حل می‌شود
۱۸ سرطان ۱۳۹۹
حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، به اساس هدایت رییس جمهور در راس یک هیات، با اشتراک اداره‌ی واحد تسهیل سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری، نماینده‌گان وزارت صنعت و تجارت، وزارت شهرسازی و اراضی، و نماینده‌ی اتاق‌های تجارت، با اتاق معادن و سرمایه‌گذاری ولایت قندهار و شماری از تاجران، صنعت‌کاران و سرمایه‌گذاران، دیدار داشت تا مشکل زمین برای ساخت کمپلکس زراعتی این ولایت را بررسی کند و برای آن راه‌حل بیابد.
این هیات در عین زمان به خاطر حل مشکل زمین کمپلکس زراعتی از محل ساخت این کمپلکس دیدار و با مسوولان محلی ملاقات کرد.
حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، در مورد اهمیت کمپلکس زراعتی صحبت کرد و گفت: مشکل زمین بررسی شد، راه‌حل دریافت شده و برای حل آن به مقام عالی ریاست جمهوری پیشنهاد می‌شود.
آقای غفوری گفت، قندهار یک ولایت زراعتی است و وزارت زراعت نیز پروژه‌های مختلف زیربنایی و سایر موارد را برای این ولایت دارد.
معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت گفت کمپلکس زراعتی قندهار با سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی و حمایت حکومت ساخته می‌شود. کمپلکس زراعتی‌ای که قرار است ساخته شود، دارای سردخانه‌ها، لابراتوارهای مجهز، مراکز پروسس و سایر سهولت‌هایی که نیاز است، می‌باشد.
در همین حال، حیات‌الله حیات والی قندهار، ضمن تشکری از سفر این هیات به قندهار، گفت که آنان آماده‌اند در مساله‌ی زمین کمپلکس همکاری کنند، زیرا این کمپلکس مشکلات صنعت‌کاران قندهار را حل می‌کند.
همین گونه سعدالدین سعید، رییس اتاق معادن و صنایع قندهار صحبت کرد و گفت که ساخت کمپلکس جدید، مشکلات تاجران و صنعت‌کاران را حل می‌کند، زیرا محصولات در این‌جا پروسس و تولیدات معیاری ساخته می‌شود.
هم‌چنان در یک نشست جداگانه، مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاران قندهار، به خصوص سرمایه‌گذاران و تاجران فعال در سکتور زراعت، توسط حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت و هیات همراهش، مورد بررسی قرار گرفت.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS