سرپرست وزارت زراعت با نماینده ویژه و رییس صلیب سرخ در افغانستان دیدار کرد

user-admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۱۳ - ۱۰:۲۷
دکرنې وزارت سرپرست په افغانستان کې د سره صليب رييس او ځانګړی استازي سره وکتل


مولوی عطاالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ریتو ستاکر نمایده ویژه صلیب سرخ برای افغانستان و چارلوت سرپرست ریاست صلیب سرخ در افغانستان دیدار نمود.
مولوی عطاالله عمری سرپرست وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این دیدار گفت:«صلیب سرخ نام آشنا در افغانستان است، حالا فرصت و زمینه آن مهیا شده تا نهادها و سازمان‌های بین‌المللی با ما همکاری کنند.»
مولوی عطاالله عمری افزوده است که سلیب سرخ و سایر نهادها باید در پروژه‌های بزرگ و کارهای اساسی در کشور همکاری نماید.
وی در این دیدار از منع کشت کوکنار یاد کرده و از نهادهای مدد رسان خواسته است تا در ترویج بدیل آن دهاقین را همکاری نماید.
ریتو ستاکر نماینده ویژه صلیب سرخ برای افغانستان از وضعیت موجود و امنیت ابراز خرسندی نموده گفت:« با تغییر حکومت صلیب سرخ نیازمند به تغیر برنامه‌های خود است، ما در حکومت‌های مختلف تحت شرایط مختلف کار نموده‌ایم از دیر زمانی به این طرف، با معلولین کار می‌کنیم، با زخمیان و حالا با دهاقین که در بعضی ولایات پول نقد برای دهاقین برای زمینه‌سازی کشت زراعت توزیع نموده ایم.»
نماینده ویِژه سلیب سرخ بر شفافیت در تطبیق برنامه‌های خود تاکید کرده و اهداف صلیب سرخ را مطابق ضرورت حاد دانسته و افزود«اقتصاد افغانستان به تولید و کارگر آن می‌چرخد و ما انعکاس دهنده صدای شما در جهان استیم».
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ سازمانی غیردولتی و بشردوستانه است که مقر اصلی آن در شهر ژنو سوئیس است. این سازمان در ابتدا فقط در حوزه‌ی مراقبت از سربازان زخمی جنگ فعالیت می‌نمود، اما بعدها در سایر زمینه‌ها نیز وارد شد. تقریباً در همه کشورهای جهان، شعبه‌هایی از صلیب سرخ وجود دارد که در طول جنگ و صلح فعالیت می‌کنند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS