روند توزیع گندم به ۲۰۰ هزار خانواده در کابل آغاز شد

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۱/۱۶ - ۱۰:۵
کابل


۱۶ حمل ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، به اساس هدایت رییس جمهور کشور، ۱۰ هزار تُن گندم خوراکی را در اختیار کمیته‌ی حالات اضطرار قرار داده است تا به ۲۰۰ هزار خانواده‌ی مستحق در کابل، پایتخت کشور توزیع شود.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت می‌گوید: «پس از آن‌که جلالتماب محمداشرف غنی رییس جمهور هدایت توزیع گندم به خانواده‌های تهی‌دست را داد، ‌روز گذشته، روند توزیع گندم به این خانواده‌ها آغاز شد.»
هم‌چنان عمرجان منگل، رییس زراعت، آبیاری و مالداری کابل می‌گوید: «روند توزیع، با توزیع ۵۰۰ تن گندم از سیلوی مرکزی وزارت زراعت از ناحیه‌های شش، ۱۵، ۱۸ و ۲۰ شهر کابل آغاز شد و تا چند روز آینده به ٢٠٠ هزار خانواده در مرکز و ولسوالی‌های چهارده‌گانه‌ی کابل، ١٠ هزار تن گندم توزیع می‌شود.»
این گندم‌ها از ذخایر وزارت زراعت و به اساس فرمان رییس جمهور به نیازمندان توزیع می‌گردد.
هم‌چنان وزارت زراعت می‌گوید که قرار است ۴۰۰ تُن دال‌نخود نیز به زودی از گدام‌های وزارت زراعت به افراد فقير و نادار در كابل توزيع گردد.
باید گفت که در پی وضع قیود گردش در کابل و شماری از ولایت‌ها، محمداشرف غنی رییس جمهور کشور دستور داد تا به خانواده‌های تهی‌دست و نیازمند، ۲۴ هزار تن گندم توزیع گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS