دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با شماری از دهاقین در ولایت کاپیسا

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۰:۴۹
دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با شماری از دهاقین در ولایت کاپیسا

۳ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با شماری از دهاقین، مالداران و باغداران ولسوالی شش گانه ولایت کاپیسا دیدار و مشکلات شان را استماع نمود.
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت در این دیدار به دهاقین گفت:« ما دست به دست دهیم و ملک خود را آباد کنیم، رشد اقتصاد و خودکفایی وابسته به زراعت است، ما باید تلاش کنیم که همان قسمی‌که در جنگ پیروز شدیم در رشد اقتصادی خودکفایی کشور هم پیروز شویم.»
مولوی محمد رحیم نعمانی رییس زراعت ولایت کاپیسا گفت:« به نماینده گی از مردم ولایت کاپیسا از رهبری امارت اسلامی می‌خواهیم تا در زراعت، مالداری و آبیاری توجه جدی نمایند، ولایت کاپیسا سرشار از منابع طبیعی، آب فراوان و اقلیم مناسب است.» 
نعمانی افزود:« ساخت فارم‌های ماهی، توزیع وسایل زراعتی و تخم اصلاح شده گندم، ساخت آبگردان‌ها و چکدم از نیاز مردم ولایت کاپیسا است.»
در همین حال، داکتر ایوب احدی رییس مالداری وزارت زراعت گفت:« ماهی پروری و زنبورداری در کنار مالداری نتیجه خوبی داده است، ایجاد مراکز جمع آوری شیر و ترویج نسل‌های حیوانات به ویژه گاوهای که شیر بیشتر نتیجه می‌دهند و در رشد اقتصادی مردم مهم است.»
محمد سالم یکتن از دهاقین ولسوالی کوهبند گفت:« ما نیاز جدی به آب داریم تا زمین غیر مزروعی به زمین‌های پر حاصل تبدیل شود، توزیع تخم اصلاح شده بذری گندم و سبزیجات برای دهاقین ارزشمند است.»
ضیاالرحمن رییس انجمن جنگلات ولسوالی نجراب گفت:« ما از جنگلات بیشترین عواید را جمع آوری میکنیم، باید از قطع جنگلات جلوگیری شود».
حفظ منابع طبیعی و جنگلات، توزیع وسایل زراعتی و تخم اصلاح شده بذری، ایجاد چکدم ها، مدیریت آب دریا، جلوگیری از شکار بی رویه پرنده گان، توزیع کودکیمیاوی و توزیع ادویه جات نباتی و حیوانی از مشکلات عمده دهاقین در ولایت است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS