دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با دهاقین، مالداران و باغداران ولایت پروان

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۷ - ۱۲:۳۹
دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با دهاقین، مالداران و باغداران ولایت پروان

۲۷ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغا جان آخند «حاجی سالم»، معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در جریان سفر به ولایت پروان با شماری از دهاقین، مالداران، باغداران و متشبثین سکتور زراعت و مالداری ولسوالی‌های نه‌گانه ولایت پروان دیدار کرد.
معین مالی و اداری وزارت زراعت در این دیدار گفت: «۸۰ درصد مردم پروان علاقه‌مند زراعت هستند. امروز امنیت برقرار است و باید در بخش‌های مختلف زراعت و مالداری کار شود و باغداران حمایت شوند تا به خودکفایی نزدیک شویم. ما متعهد به همکاری شما هستیم.»
در همین حال، روح‌الله روحانی، رئیس زراعت ولایت پروان، گفت: «امارت اسلامی در خدمت مردم است. باید در سه بخش در ولایت پروان کار شود: مکانیزه‌سازی زراعت، ترویج شیوه‌های جدید مالداری، و مدیریت آب به‌ویژه سیستم قطره‌ای باغداری و ایجاد چکدم‌ها.»
روح‌الله خان، یکی از دهاقین ولسوالی سیدخیل ولایت پروان، در دیدار با معین مالی و اداری وزارت زراعت گفت: «باید راهکاری برای جلوگیری از پایین آمدن قیمت پیاز، رومی و کچالو در فصل برداشت آماده شود. همچنین، مراکز جمع‌آوری محصولات ایجاد شود و وسایل و تخم اصلاح‌شده بذری گندم به‌موقع توزیع گردد.»
اسلم خان، یکی از دهقانان از چاریکار، مرکز ولایت پروان، گفت: «امارت اسلامی باید به مشکلات دهاقین توجه جدی نماید. آب فراوان است اما مردم آب نوشیدنی ندارند. باید آبگردان‌ها ساخته شود، چکدم‌ها ایجاد و سردخانه‌ها و سبزخانه‌ها ساخته شوند و در بخش مالداری نیز توجه شود.»
هئیتی از وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به رهبری معین مالی و با حضور شماری از روسا و متخصصین بخش‌های مختلف وزارت زراعت به ولایت پروان سفر کرده و مشکلات و پیشنهادات مردم، به‌ویژه دهاقین را استماع نموده و برای حل آن‌ها راهکارها و پلان‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۹:۲۸
Background image

بازدید معین مالی و اداری وزارت زراعت از یک شرکت تولید تخم بذری گندم در پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری  و هیئت همراهش در جریان سفر به ولایت پروان از شرکت تولید تخم‌های بذری و خدمات زراعتی جبل‌السراج سبز دیدن نمود. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۹:۲۲
Background image

معین مالی و اداری وزارت زراعت از دو مرکز جمع آوری شیر در ولایت پروان بازدید کرد

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری وزارت زراعت از مرکز جمع‌آوری شیر قریه مدد‌خیل ولسوالی جبل‌السراج و قلندرخیل ولسوالی بگرام ولایت پروان بازدید. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۷ - ۱۲:۴۹
Background image

د نورستان مرکز کې سلګونو مالدارانو ته د څارویو خوراکي توکو وېش لړۍ پیل شوه

۲۷چنګاښ ۱۴۰۳ه‍.ش
۱۱ مُحَرَّمُ الحَرام ۱۴۴۶ه‍.ق
د نورستان دکرنې، اوبولګولو او مالدارۍ ریاست د ملګرو ملتونو دخوړ او کرنې ادارې په مالي او د «سو» مؤسسې په تخنیکي همکارۍ ددې ولایت د مرکز. . .

BACK TO NEWS