دو کانال آبیاری در بدخشان به بهره‌برداری رسید

user-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۹:۳۸
دو کانال آبیاری در بدخشان به بهره‌برداری رسید

 

۲۶ سنبله ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق پروژه‌ی حوزه‌ی دریایی پنج آمو «PARBSP» اخیراً دو کانال فرعی آبیاری را در ولایت بدخشان به بهره‌برداری سپرده است.
کانال‌های «ملنگ‌آب» و «سخا» در ولسوالی بهارک ولایت بدخشان موقعیت دارند، که حدود  ۳۶۰ هکتار زمین زراعتی را آبیاری می‌کنند. کار ساخت‌وساز این کانال‌ها سال پار از سوی پروژه سکتوری حوزه‌ی دریایی پنج آمو آغاز شده بود که بعد از یک‌سال، این کانال‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.
با ساخت این کانال‌ها، منازعات بر سر آب میان دهقانان این ولسوالی حل شده و نیز آب به صورت اساسی به مزرعه‌های‌شان می‌رسد.
طول مجموعی کانال‌های یادشده ۴.۹ کیلومتر است. کانال‌های یادشده حدود یک هزار و ۸۰۰ خانواده را به صورت مستقیم تحت پوشش قرار می‌دهند. ساخت این دو کانال، مشکلات آب دهقانان تحت پوشش را به گونه‌ی گسترده حل کرده است. در ساخت‌وساز کانال‌های یادشده حدود ۷.۲ میلیون افغانی هزینه شده که از سوی بانک انکشاف آسیایی پرداخت گردیده است.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS