حاصلات پخته امسال نظر به سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته است

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۵:۳۶
حاصلات پخته امسال نظر به سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته است

۲۵  دلو ۱۴۰۲ هـ.ش
براساس آمار ریاست احصاییه و معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در سال جاری ۱۲۲ هزارو ۴۵۵ متریک تُن پَخته در سطح کشور تولید شده است و نظر به سال قبل افزایش چهل درصدی تولید را نظر به سال قبل نشان می‌دهد .
در سال جاری، ۹۳ هزارو ۶۳۰ هکتار زمین تحت کشت نبات پنبه بوده که حاصلات مجموعی آن به ۱۲۲ هزارو ۴۵۵ متریک تُن رسیده است.
این در حالی است که سال قبل از مساحت ۵۴ هزار ۸۶۹ هکتار زمین تحت کشت پنبه به مقدار ۷۲ هزار ۴۹۳ متریک تن پخته جمع آوری شده بود و این رقم افزایش ۴۱.۳۹ درصدی در ساحه کشت و همین گونه افزایش ۴۰.۸ درصدی را در میزان تولید نشان می‌دهد.
ولایت‌های هلمند، بلخ، تخار، ننگرهار و کندهار از جمله ولایاتی اند که بیشترین ساحه کشت و حاصلات را در سطح کشور دارند، برعلاوه در سایر ولایات نیز پنبه کشت و ترویج شده است.
هلمند از ولایتهای است بیشترین تولید پنبه را به خود اختصاص داده است و امسال از ساحه ۴۹ هزار ۷۵ هکتار زمین به مقدار ۶۹ هزارو ۶۸۷ متریک تُن پنبه از این ولایت حاصل برداشته شده است.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور محو کشت کوکنار بدیل مناسب آن را که در مناطق مختلف متفاوت می باشد و شامل زعفران، هنگ، پنبه و نباتات طبی بوده برای دهاقین معرفی نموده و وسایل زراعتی، کودکیمیاوی و تخم اصلاح شده را نیز به دهاقین توزیع نموده است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۷ - ۱۲:۴۹
Background image

د نورستان مرکز کې سلګونو مالدارانو ته د څارویو خوراکي توکو وېش لړۍ پیل شوه

۲۷چنګاښ ۱۴۰۳ه‍.ش
۱۱ مُحَرَّمُ الحَرام ۱۴۴۶ه‍.ق
د نورستان دکرنې، اوبولګولو او مالدارۍ ریاست د ملګرو ملتونو دخوړ او کرنې ادارې په مالي او د «سو» مؤسسې په تخنیکي همکارۍ ددې ولایت د مرکز. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۷ - ۱۲:۳۹
Background image

دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با دهاقین، مالداران و باغداران ولایت پروان

۲۷ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغا جان آخند «حاجی سالم»، معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در جریان سفر به ولایت پروان با شماری از دهاقین، مالداران، باغداران و متشبثین سکتور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۷ - ۱۲:۳۲
Background image

توزیع پول نقد و بسته‌های زراعتی برای بیش از ۲۰۰ نفر دهقان در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت نیمروز در همکاری موسسه سولدریتی انترنشنل برای دوصد نفر دهقان در ولسوالی خاشرود  آن ولایت پول نقد و وسایل زراعتی توزیع کرد.
در این برنامه برای ۲۱۶ نفر. . .

BACK TO NEWS