حاصلات قناعت‌بخش دهقانان سمنگان از قطعات نمایشی آلوویرا

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۱:۱۵
د الوویرا ننداریزو قطعو څخه د سمنګان د بزګرانو د قناعت وړ حاصلات

۱۳حوت ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان، می‌گوید که با احداث پنج قطعه نمایشی آلوویرا توسط موسسه اکتید به حمایت مالی کشور ناروی در این ولایت، دهقانان از این قطعات نمایشی حاصلات قناعت‌بخشی به‌دست آورده‌اند.
این قطعات نمایشی که یک سال قبل احداث شده بود، به گفته‌ی ریاست زراعت سمنگان، حاصلات خوبی به‌دست داده است.
فراح‌الدین یکی از مستفیدشوندگان این قطعات نمایشی، می‌گوید که او با احداث یک گل‌خانه‌ به مساحت ۷۲ مترمربع، تنها از فروش برگ‌های آلوویرا ۲۶هزار افغانی به‌دست آورده است.
آلوویرا به عنوان یک گیاه طبی و با ارزش، یکی از محصولات شناخته شده در طبابت است. آلوویرا نه تنها به عنوان گیاهی برای تغذیه مانند آب میوه مورد استفاده قرار می‌گرد، بلکه به عنوان یکی از موثرترین محصول در بخش طبابت و زیبایی مانند مرطوب و شفاف‌کننده پوست می‌باشد.

 

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS