حاصلات جلغوزه در کاپیسا به ۸۵ تُن رسید

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۶ - ۱۳:۴۱
حاصلات جلغوزه در کاپیسا به ۸۵ تُن رسید

۱۶قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کاپیسا، می‌گوید که میزان حاصلات جلغوزه در این ولایت، امسال به ۸۵ متریک‌تُن رسیده است.
این ریاست می‌گوید که امسال نزدیک به دوهزار هکتار زمین در ولسوالی‌های نجراب، تگاب‌ و اله‌سای تحت پوشش جنگلات جلغوزه قرار داشت.
همایون حبیب رییس اداره زراعت کاپیسا، می‌گوید که جلغوزه در این ولایت به شکل سنتی پروسس می‌شود و تاجران این محصول را پروسس‌ناشده خریداری می‌کنند.
آقای حبیب گفت‌ «جلغوزه یکی از اقلام مهم صادراتی ولسوالی‌های نجراب، اله‌سای و تگاب است که همه ساله مقدار زیادی جلغوزه سیاه از این ولسوالی‌ها به‌سایر ولایات وحتی به خارج از کشور به عنوان میوه خشک افغانستان صادر می‌گردد و جایگاه خاصی را در مارکیت‌های محلی و بین المللی را دارا می‌باشد.»

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۵۴
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری با مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی در افغانستان

۲۸ حمل ۱۴۰۳  هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با ذبیح الله رحمتی مسوول برنامه‌های بشردوستانه کمیته ناروی برای افغانستان دیدار و روی ایجاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۴۷
Background image

معین زراعت و مالداری با رییس بنیاد "روپانی" دیدار کرد

۲۸ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با محبت علی رییس بنیاد "روپانی" و شماری از مسوولین این بنیاد دیدار و پیرامون. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۲
Background image

با گرفتن غرفه در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی محصولات خود را به فروش برسانید

جشن دهقان و سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی از سوی وزارت زراعت برای چهار روز با شعار "زمینه سازی بنیادی برای زراعت زمین ساز خودکفایی افغانستان" از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم ثور سال ۱۴۰۳. . .

BACK TO NEWS