جلسه مشورتی غنی سازی مسوده قانون تخم‌های بذری برگزار شد 

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۵/۱ - ۱۳:۴۶
جلسه مشورتی غنی سازی مسوده قانون تخم‌های بذری برگزار شد 

۱ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه مشورتی جهت غنی سازی مسوده قانون تخم‌های بذری در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و شماری از مسوولان و متخصصین وزارت زراعت و سازمان خوراک و زراعت ملل متحد برگزار شد.
در این جلسه متخصصین به مدت سه روز نظریات شان را پیرامون غنی سازی مسوده قانون تخم‌های بذری کشور بیان کرده و جوانب مختلف تخنیکی مسوده را به بحث می‌گیرند. 
در افتتاح این برنامه مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت کار در بخش مصوده قانون تخم‌های بذری را یک کار بنیادی در بخش زراعت دانسته علاوه کرد" افغانستان یک کشور زراعتی است و اگر ما بنیاد زراعت را مستحکم سبازیم کشور ما نیز مستحکم می‌باشد و همین گونه تخم‌های بذری و چگونگی استفاده از آن نیز بنیاد زراعت را تشکیل می‌دهد که اگر قانون تخم‌های بذری خوب تهیه شود و مطابق به واقعیت‌ها و نیازمندی کشور ترتیب گردد تا حدود زیادی مشکلات دهقان کشور حل می‌گردد".
در همین حال معین زراعت و مالداری تاکید بر کار عملی در سکتور زراعت و مالداری کرده و از متخصصین وزارت زراعت و سازمان خوراک و زراعت ملل متحد خواست که بیشتر جنبه‌های عملی و بنیادی کار را در نظر بگیرند تا خالی‌گاه‌ها و مشکلات در سکتور زراعت کشور حل گردد.
وزارت زراعت به منظور حفظ کیفیت تخم‌های اصلاح شده بذری پروسیجرهای مشخصی دارد که آن را تطبیق می نماید و به منظور کنترول کیفیت آن  یک ریاست در وزارت زراعت تحت عنوان ریاست تصدیق دهی تخم‌های بذری فعالیت دارد که تخم‌های بذری پس از دریافت تصدیق کیفیت از سوی آن اجازه توزیع و کشت را دریافت می کنند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS