تلاش وزیر زراعت جهت جلب همکاری مسوولان محلی جوزجان در تطبیق پروژه‌های زراعتی 

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۵:۳۱
تلاش وزیر زراعت جهت جلب همکاری مسوولان محلی جوزجان در تطبیق پروژه‌های زراعتی 

۳ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطالله عمری‌ وزیر زراعت و هیئت همراهش که متشکل از شماری از روئسا و متخصصین بخش‌های مختلف وزارت زراعت می باشد در جریان سفر به ولایت جوزجان در حضور داشت  قاری گلحیدر‌ شفق والی آن ولایت نشست مشترک را با روسا ادارات امارتی آن ولایت دایر نمود.
در این نشست وزیر زراعت در مورد تشویق ‌و ذهنیت دهی دهقانان برای روی آوردن زراعت نوین ‌ و اصلاح نسل حیوانات سخن گفت ‌و همچنان در مورد اهمیت  مدیریت خاک صحبت کرد. 
وزیر زراعت افزود دهقانان و مالداران همه ساله زحمت زیاد متحمل می‌شوند و حاصل زحمت آن محصول بسیار ناچیز چون به روش سابقه پیش می‌روند نیاز است که فکر شان  تغییر کرده و انگیزه داده شوند تا با زراعت مدرن آشنا و حیوانات شان را با  تغییر نسل اصلاح بدهند.
والی جوزجان نیز تعهد همکاری ‌و حمایتش را اعلان نمود و به روسای حاضر هدایت داد که همکاری لازم را در جهت تطبیق پروژهای وزارت زراعت در ولایت جوزجان انجام دهند.
بعدا مولوی خیرالله رئیس شورای علمای جوزجان صحبت کرد و‌‌ با حمایت از سخن‌های وزیر زراعت گفت که اطاعت از اوامر‌ بزرگان امارت و اصول دین برای همه واجب است، خداوند توفیق بدهد که ما بتوانیم به مردم خدمت کنیم یکی از وجایب دینی است تا به مردم کار‌ کنید اگر مردم ناراض باشد خداوند از ما ناراض می‌شد. 
این نشست هماهنگی جهت تطبیق پروژهای زراعتی در حالی برگزار می‌شود که پیش از این نیز وزیر زراعت چنین نشستی را با مسوولان محلی ولایت های سرپل و فاریاب نیز برگزار کرده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS