بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریداری و ذخیره سازی میشود

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۵:۵۹
بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریداری و ذخیره سازی میشود

۱۱ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
براساس حکم  عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله تعالی، بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریدار و ذخیره سازی می‌شود، این گندم به طور مستقیم از دهاقین، کوپراتیف‌های زراعتی، شرکت های تولید تخم بذری و بازار آزاد خریداری خواهد شد.
مسوولین ریاست زراعت ولایت کندز می‌گویند، امسال ۴۸۵هزارو ۷۲۰ متریک تن گندم در ولایت کندز تولید شده است، که ۴۲۰ هزار و ۴۷۰ متریک تن آن از زمین‌های آبی و ۶۵ هزار و ۲۵۰ متریک تن آن از زمین های للمی به دست آمده است.
براساس آمار ریاست زراعت این ولایت، در سال جاری ۱۹۸ هزار و ۶۶۱ هکتار زمین تحت کشت گندم آبی و للمی در این ولایت بوده است، در ولایت کندز برعلاوه کندم شالی، جو، جواری، ماش نخود و لوبیا نیز کشت می‌گردد.
نباتات صنعتی شامل پخته، سویابین، ذغر، زعفران و کنجد در این ولایت ترویج یافته و دهاقین کشت می‌نمایند، برعلاوه کچالو، رومی، پیاز، گلپی و سیر نیز در این ولایت حاصلات خوبی ‌.
کمیته به سرپرستی ملا آغا جان آخند معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت کندز سفر کرده اند تا گندم مازاد دهاقین ولایت کندز را خریداری و ذخیره نمایند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۵:۵۹
Background image

بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریداری و ذخیره سازی میشود

۱۱ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
براساس حکم  عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله تعالی، بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریدار و ذخیره سازی می‌شود، این گندم به طور مستقیم از دهاقین، کوپراتیف‌های زراعتی،. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۳:۴۴
Background image

خوست کې لسګونو کورنیو سره د کورنیو باغچو د اړونده توکو مرسته وشوه

۱۱ وږی ۱۴۰۳ه‍.ش
۲۸ صَفَر المُظَفَّر ۱۴۴۶ه‍.ق
د خوست دکرنې، اوبولګولو او مالدارۍ ریاست د «او،آر،ډي» مؤسسې په همکارۍ ددې ولایت پر ۵۰ مستحقو کورنیو د کورنیو باغچو اړونده توکي وېشلي دي.
ددې. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۴۵
Background image

د دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با رییس و کارمندان ریاست زراعت ولایت کندز

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت با مولوی امان الله حسن رییس زراعت و کارمندان این ریاست دیدن نموده و پیرامون عشر و زکات، حفظ منابع طبیعی، خریداری و ذخیره سازی. . .

BACK TO NEWS