به دو هزار و ۵۰۰ دهقان در سرپل تخم اصلاح‌شده گندم و کود کیمیایی رایگان توزیع شد

content_admin
شنبه ۱۳۹۹/۹/۲۲ - ۱۳:۲۸
به دو هزار و ۵۰۰ دهقان در سرپل تخم اصلاح‌شده گندم و کود کیمیایی رایگان توزیع شد

۲۲ قوس ۱۳۹۹
روند توزیع تخم‌های اصلاح‌شده گندم و کود کیمیایی به صورت رایگان برای دهقانان مرکز شهر سرپل و ولسوالی‌های سانچارک و گوسفندی این ولایت، با قطع نوار توسط عبدالقادر آشنا والی سرپل و با حضور مسوولان محلی و دهقانان این ولایت آغاز شد.
عبدالقادر آشنا، والی سرپل از ابتکار ریاست زراعت و دفتر زوا برای توزیع تخم اصلاح‌شده و کود کیمیایی ستایش کرد و از کشاورزان خواست که در مشوره با کارمندان فنی و حرفه‌ای ریاست زراعت این گندم را زرع کنند تا حاصلات خوب به دست بیاورند.
او هشدار داد که هیچ کشاورز حق فروش این گندم را ندارد و در صورتی که این گندم به فروش برسد با فروشنده و خریدار برخورد جدی صورت می‌گیرد.
از سویی هم محمدسلیم رنجبر رییس زراعت، آبیاری و مالداری سرپل که در برنامه توزیع تخم اصلاح شده گندم و کود کیمیایی صحبت می‌کرد، گفت ریاست زراعت آبیاری و مالداری سرپل در همکاری با دفتر زوا برای دو هزار و ۵۰۰ کشاورز مرکز شهر سرپل و ولسوالی‌های سانچارک و گوسفندی پس از سروی دقیق،  یک یک بوجی تخم اصلاح‌شده گندم، کود کیمیایی سیاه و سفید توزیع می‌کند که پس از ختم پروسه توزیع، دهقانان شامل برنامه از سوی کارمندان موظف این ریاست آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش تولید و پروسس گندم نیز داده می‌شود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS