برنامه سروی و نمونه گیری خاک‌های کانال قوش تپه آغاز گردید

user-admin
جمعه ۱۴۰۳/۶/۳۰ - ۱۱:۳۲
د قوش تیپې کانال د خاورو سروې او د نمونې اخیستنې پروګرام پیل شو

۲۹ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش 

۱۶ ربیع الاول ۱۴۴۶ هـ.ق
ریاست تحقیقات خاکشناسی وزارت زراعت به منظور آزمایشات خاک، تعین نباتات قابل زرع و به دسترس قرار دادند معلومات متذکره به شرکت انکشاف ملی جهت طرح دیزاین کانال‌های شاخوی و فرعی پروژه کانال قوش تپه برنامه سروی و نمونه گیری خاک‌های ساحات متذکره را آغاز کرده است.
این روند توسط تیم شش نفری متخصصین ریاست خاکشناسی آغاز شده است که برنامه متذکره مدت دو ماه را در بر خواهد گرفت که بر اساس نقشه توپوگرافی در قدم اول به طول  ۱۰۸ کیلومتر ساحات متذکره مورد سروی و نمونه گیری خاک قرار می‌گیرد و بعد از آن این برنامه الی ساحات آخری کانال ادامه خواهد داشت.
قابل یاد آوری است که بعد از سروی و نمونه گیری خاک‌های ساحات تحت پوشش کانال قوش تپه نمونه‌های جمع آوری شده در لابرتوارهای این ریاست مورد تجزیه و تحیلیل قرار گرفته که به اساس آن نقشه‌های نهایی خاک و گزارش مطالعات آن ترتیب و برای استفاده بهتر زمین‌ها و اصلاح خاک‌های ساحات متذکره بدسترس جوانب ذیدخل قرار خواهد گرفت.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۰:۳۶
Background image

تلاش‌های وزیر زراعت جهت خدمت رسانی به دهقانان و مالدارن کشور 

۴ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به منظور حل مشکلات دهقانان، مالدارن و سایر شهروندان کشور با دها تن از باشندگان ولایت‌های مختلف کشور دیدار کرده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۴:۵۰
Background image

تفتیش از مزارع تخم‌های اصلاح شده در ولایت بلخ 

۳ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ از مزارع نباتات تابستانی چون سویابین، رومی، جواری، ماش، پخته، لوبیا و شالی که شامل ورایتی های مختلف نباتات می شد تفتیش. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۳:۵۰
Background image

توزیع پیاز زعفران به شماری از دهقان ولسوالی چمتال ولایت بلخ

۳ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ به همکاری موسسه دست به دست در آن ولایت به شماری از دهقان زعفران کار ولسوالی چمتال آن ولایت پیاز زعفران توزیع کرد.
موسسه دست به. . .

BACK TO NEWS