با تأمین برق ۲۴ ساعته بادام‌باغ، تمام لابراتوارهای تحقیقاتی این فارم فعال می‌شود

content_admin
شنبه ۱۴۰۰/۴/۲۶ - ۱۵:۵۴
با تأمین برق ۲۴ ساعته بادام‌باغ، تمام لابراتوارهای تحقیقاتی این فارم فعال می‌شود

۲۵ سرطان ۱۴۰۰
برق ۲۴ ساعته برای تأمین انرژی مورد نیاز لابراتوارها و واتر‌پمپ‌های فارم بادام‌باغ، با همکاری «کابل برشنا» به این فارم وصل شد.
در مراسمی که به همین مناسبت دایر شده بود، تعدادی از رییسان مرکزی و مسوولان پروژه‌ها نیز اشتراک داشتند.
نجیبه عطایی، رییس عمومی انستیتوت تحقیقات زراعتی وزارت زراعت، گفت که پیش از این تعدادی از لابراتوارهای تحقیقی فارم به دلیل کمبود برق غیرفعال و تعدادی هم نیمه‌فعال بود و اکنون با وصل شدن برق ۲۴ ساعته با همکاری کابل برشنا، یک تحول بزرگ در عرصه تحقیقات زراعتی رونما می‌شود.
خانم عطایی هم‌چنان یادآور شد که با وصل شدن این برق، انرژی مورد نیاز واترپمپ‌های این فارم نیز تأمین می‌شود. علاوه بر‌ آن، به گفته رییس عمومی انستیتوت تحقیقات زراعتی، تجهیزات و لوازم برقی دیگر نیز در این فارم وجود دارد که با تأمین برق، فعال خواهد شد.
افسرخان خان‌خیل، رییس «کابل برشنا» گفت که تأمین برق مورد نیاز ادارات کلیدی، از اولویت‌ها و وظایف عمده آن‌هاست و پس از این، برق فارم بادام‌باغ به‌صورت همیشه‌گی تأمین خواهد شد.
گفتنی است که نُه ریاست مهم وزارت زراعت در فارم بادام‌باغ موقعیت دارد. این فارم به‌عنوان بزرگ‌ترین فارم تحقیقات زراعتی در سطح کشور، دارای کلکسیون میوه‌ها بوده و انواع تحقیقاتی زراعتی در آن صورت می‌گیرد. حدود ۱۵ لابراتوار مهم وزارت زراعت در بخش‌های خاک‌شناسی، حفاظه نباتات، میوه‌ها، سبزی‌جات و تیشو کلچر و برخی لابراتوارهای دیگر در بخش صحت حیوانی و مالداری در این فارم وجود دارد که با وصل شدن این برق، همه آن‌ها فعال می‌شود. در این فارم، سالانه نمایشگاه‌های بزرگ بهاری و خزانی محصولات زراعتی و مالداری، نیز برگزار می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS