یک پروژه بزرگ برای حمایت از تولید لبنیات در بلخ راه‌اندازی شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۸ - ۱۶:۷
یک پروژه بزرگ برای حمایت از تولید لبنیات در بلخ راه‌اندازی شد

۱۸ حمل ۱۴۰۰
ریاست زراعت ولایت بلخ به همکاری پروژه زنجیره ارزشی مالداری،  AVC-Livestock و اداره همکاری‌های ایالات متحده امریکا، به‌منظور جلب سرمایه‌گذاری خصوصی در ‌بخش لبنیات، پروژه‌یی را به ارزش نزدیک به شش‌صدهزار دالر با فابریکه تولیدات لبنی و مواد غذایی «سلطان‌تازه» راه‌اندازی کرده است.
شصت درصد هزینه این پروژه توسط فابریکه «سلطان‌تازه» و چهل درصد توسط AVC-L، تامین می‌شود. این پروژه برای خریداری ۲۵۰ پایه یخچال هزار لیتره راه‌اندازی شده است.
تا حال پنج برنامه بزرگ و کوچک دیگر نیز با این فابریکه اجرا شده که بزرگ‌ترین این برنامه‌ها، تهیه یخچال برای فابریکه سلطان‌تازه است. هدف این برنامه افزایش تقاضا برای فرآورده‌های لبنی این فابریکه در شهر مزار شریف می‌باشد. یخچال‌های خریداری شده در سوپر مارکیت‌ها و مراکز عمده فروش محصولات سلطان تازه با درنظرداشت توافق‌نامه فی‌مابین فروشگاه و فابریکه سلطان‌تازه نصب می‌شود.
محمد سالم ساعی رییس زراعت ولایت بلخ  در محفل تسلیم‌دهی این یخچال‌ها، در مورد اولویت‌های کاری در سکتور زراعت و حمایت همه‌جانبه مقام رهبری ولایت بلخ از سکتور خصوصی به‌منظور سرمایه‌گذاری در سکتور زراعت صحبت نموده و از Matt Smitter مسوول پروژه ارزش‌افزایی محصولات زراعتی و مالداری در افغانستان به‌خاطر همکاری‌های ایالات متحده امریکا قدردانی کرد.
فعالیت‌ فابریکه لبنیات سلطان تازه در این پروژه شامل ایجاد دو مرکز جمع‌آوری شیر، راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی برای یک‌هزار و پنج‌صد مالدار تولید‌کننده شیر، تهیه وسایل شیردوشی و جمع‌آوری شیر از مالداران، ایجاد ذخیره‌گاه‌های سرد و گرم در سطح فابریکه، استخدام کارمندان بیشتر و تهیه مجموعه ماشین آلات از قبیل هموجینایزر، ماشین بخار، تانکرهای سردکننده، تانکرهای پاستوریزه، ۲۵ عدد وسیله انتقال محصولات در سطح فابریکه، خریداری دو عراده موتر یخچالی، ماشین تهیه قیماق، ماشین اندازه‌گیری مسکه، ماشین پرکننده و برخی دیگر وسایل می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS