یک‌هزار و پنج کشمش‌خانه در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۷/۱۳ - ۱۳:۳۲
یک‌هزار و پنج کشمش‌خانه در هرات به بهره‌برداری سپرده شد
یک‌شنبه ۱۳ میزان ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی نامزدوزیر و سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در ادامه‌ی نخستین سفر کاری‌اش به هرات، یک هزار و پنج کشمش‌خانه‌ی تازه ساخته شده توسط برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی را به بهره‌برداری سپرد.
به طور نمونه، دو کشمش‌خانه در روستای ننگ‌آباد ولسوالی انجیل ولایت هرات، توسط آقای احدی افتتاح شد.
در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی در ولایت هرات، یک هزار و پنج کشمش‌خانه ساخته شده است که هر یک از این کشمش‌خانه‌ها ۱۰ تن و مجموع این کشمش‌خانه‌ها بیش از ۱۰ هزار تن انگور را در یک نوبت به کشمش تبدیل می‌کنند.
هزینه‌ی ساخت این کشمش‌خانه‌ها بیش از ۴۲۰ میلیون افغانی است که شامل ۹۰ درصد سهم وزارت زراعت و ۱۰ درصد سهم انگورداران مستفیدشونده می‌شود.
مدیریت محصولات زراعتی در ولایت هرات، در کنار یک هزار و پنج کشمش‌خانه، امسال ۴۲۰ ذخیره‌خانه‌ی پیاز و پنج ذخیره‌خانه‌ی کچالو ساخته است. هزینه‌ی مجموعی این پروژه‌ها ۵۷۳ میلیون افغانی است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۵:۵۹
Background image

بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریداری و ذخیره سازی میشود

۱۱ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
براساس حکم  عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله تعالی، بیش از شش هزار گندم در ولایت کندز خریدار و ذخیره سازی می‌شود، این گندم به طور مستقیم از دهاقین، کوپراتیف‌های زراعتی،. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۳:۴۴
Background image

خوست کې لسګونو کورنیو سره د کورنیو باغچو د اړونده توکو مرسته وشوه

۱۱ وږی ۱۴۰۳ه‍.ش
۲۸ صَفَر المُظَفَّر ۱۴۴۶ه‍.ق
د خوست دکرنې، اوبولګولو او مالدارۍ ریاست د «او،آر،ډي» مؤسسې په همکارۍ ددې ولایت پر ۵۰ مستحقو کورنیو د کورنیو باغچو اړونده توکي وېشلي دي.
ددې. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۴۵
Background image

د دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با رییس و کارمندان ریاست زراعت ولایت کندز

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت با مولوی امان الله حسن رییس زراعت و کارمندان این ریاست دیدن نموده و پیرامون عشر و زکات، حفظ منابع طبیعی، خریداری و ذخیره سازی. . .

BACK TO NEWS