گفت‌وگوی وزیر زراعت با مسوولان بانک انکشاف آسیایی در مورد تمویل پروژه‌های جدید

content_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۳/۱۸ - ۱۵:۳۷
گفت‌وگوی وزیر زراعت با مسوولان بانک انکشاف آسیایی در مورد تمویل پروژه‌های جدید

۱۸ جوزای ۱۴۰۰
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، مالداری و آبیاری از طریق ویدیوکنفرانس با ناریندرا سنگرو، رییس بانک انکشاف آسیایی برای افغانستان، در مورد تطبیق و تمویل پروژه‌های جدید گفت‌وگو کرد.
در این گفت‌وگو حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی، یاسیمن صدیقی، رییس منابع طبیعی و زراعت بانک انکشاف آسیایی برای آسیای مرکزی و غربی و حمدالله همدرد، رییس عمومی دفتر مرکزی پروگرام‌های انکشاف آسیایی در وزارت زراعت اشتراک داشتند.
در این ملاقات، دو طرف در مورد مسایل مختلف زراعتی، به ویژه پروژه انکشاف زنجیره ارزش باغداری (HVCDSP)، پروژه ارغنداب و جست‌وجوی راه حل‌ برای تسریع کارهای این پروژه‌ها و سایر پروژه‌هایی که از سوی بانک انکشاف آسیایی در وزارت زراعت حمایت مالی می‌شود، صحبت کردند. همچنین در قسمت پروژه‌‌ جدید وزارت زراعت در راستای انکشاف مالداری و پروژه آبیاری در سطح قریه‌ها که قرار است با حمایت مالی بانک انکشاف آسیایی آغاز شود، گفت‌وگو کردند.
داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در این گفت‌وگو ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های همیشه‌گی بانک انکشاف آسیایی از سکتور زراعت افغانستان، خواهان توجه بیش‌تر این بانک در رابطه به پروژه‌های تحت کار و پروژه‌های جدید وزارت زراعت شد. وزیر زراعت در مورد اهمیت پروژه‌های مالداری و باغداری و هم‌چنان پروسس محصولات زراعتی تأکید کرد و خواهان توجه بیش‌تر بانک انکشاف آسیایی در این بخش‌ها شد. وی هم‌چنان خواهان توجه این بانک در مورد خشک‌سالی و مبارزه با پیامدهای آن شد. علاوه بر آن، وزیر زراعت در مورد ایجاد تیم تخنیکی صحبت و بر برنامه‌های آینده تأکید کرد.
سپس ناریندرا سنگرو، رییس بانک انکشاف آسیایی (ADB)، ضمن قدردانی از وزارت زراعت، در مورد پروژه‌های آینده و تمویل آن‌ها معلومات داد و تعهد سپرد که حمایت‌های این بانک از وزارت زراعت افغانستان ادامه می‌یابد. وی هم‌چنان در مورد خشک‌سالی و مبارزه با پیامدهای آن گفت که بانک انکشاف آسیایی برنامه‌های دولت افغانستان در این عرصه را حمایت می‌کند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS