گفت‌وگوی هیات افغانستان با صدراعظم چک در مورد سرمایه‌گذاری روی سکتورهای زراعت و معادن

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۷ - ۱۴:۴۵
گفت‌وگوی هیات افغانستان با صدراعظم چک در مورد سرمایه‌گذاری روی سکتورهای زراعت و معادن

۲۷ جوزای ۱۴۰۰
در نشست هیأت افغانستان با اندریج بریش (Andrej Babiš) صدراعظم جمهوری چک در شهر پراگ، روی سرمایه‌گذاری در سکتورهای معادن و زراعت صحبت شد.
هیأتی از افغانستان شامل محمدهارون چخانسوری وزیر معادن و پطرولیم، نثاراحمد غوریانی وزیر تجارت و صنعت، حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، کبیر عیسی‌خیل رییس عمومی تدارکات ملی و عطاالله نصیب رییس واحد تسهیل سرمایه‌گذاری اداره امور ریاست‌جمهوری با اندریج بریش صدراعظم جمهوری چک در حالی که رییس پالمان و وزیر خارجه این کشور نیز حضور داشتند، روی سرمایه‌گذاری در سکتورهای مختلف از جمله معادن و زراعت گفت‌وگو کردند.
صدراعظم جمهوری چک در این نشست ضمن ابراز آماده‌گی در مورد سرمایه‌گذاری روی زراعت افغانستان، گفت که کشورش آماده‌ است تراکتورها و دیگر ماشین‌آلات زراعتی را به افغانستان منتقل کند. مقام‌های جمهوری چک هم‌چنان تأکید کردند که آماده‌اند وسایل و ماشین‌آلات زراعتی ساخت چک را در افغانستان بسته‌بندی کنند تا این وسایل با قیمت پایین‌تر به دسترس دهقانان افغانستان قرار گیرد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS