پرداخت ۷۰۵.۵ میلیون قرضه منظور شد

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۹ - ۲۰:۱۲
یسب
۱۹ سرطان ١٣٩٩
در جلسه‌ی شورای عالی صندوق انکشاف زراعت که به ریاست نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری برگزار شده بود، پرداخت صدها میلیون افغانی قرضه منظور گردید.
در این جلسه، تیم تخنیکی صندوق انکشاف زراعت، سه درخواست قرضه را به شورای عالی معرفی و در مورد فعالیت‌های متقاضیان قرضه معلومات داد.
شورای عالی صندوق انکشاف زراعت، پس از دریافت معلومات ارائه‌ شده و پاسخ به سوالات اعضا، پرداخت ۷۰۵.۵ میلیون افغانی قرضه‌ی زراعتی را منظور کرد.
مبلغ یادشده در سه مورد، قرضه داده شده است.
یک مورد قرضه، به یکی از مؤسسات مالی پرداخت شده که میعاد آن پنج سال است. از این پول، سالانه بیش‌تر از چهار هزار دهقان در هشت ولایت کشور، مستقیماً مستفید می‌شوند. در مورد دوم، قرضه‌ی منظور شده، به یکی از صادرکننده‌گان بزرگ میوه‌ی خشک پرداخت شده است. این صادرکننده، جهت خریداری میوه خشک از نقاط مختلف کشور از این پول استفاده می‌کند که از آن، ٢۰ تن دهقان مستفید می‌گردند. سومین مورد، قرضه‌ای است که به یکی از مؤسسات مالی داده شده است. این مؤسسه، قرضه‌ی دریافتی‌اش را به منظور توزیع قرضه‌های کوچک به دو هزار دهقان در کشور اختصاص داده است.
صندوق انکشاف زراعت، یک نهاد مالی دولتی غیر بانکی است که تحت رهبری وزارت زراعت، مالداری و آبیاری فعالیت می‌کند. ارایه قرضه به دهقانان تجارتی و متشبثان زراعت از طریق میانجی‌های مالی و نیز قرضه‌‌دهی مستقیم برای رشد و بهبود زراعت افغانستان از وظایف عمده‌ی این صندوق است.
صندوق انکشاف زراعت از تاسیس‌اش بدین سو، ۱١.٣ میلیارد افغانی قرضه را منظور و مبلغ بیش‌تر از ٨٫٧ میلیارد افغانی را به تجارت‌های زراعتی، کوپراتیف‌ها و انجمن‌های زراعتی و مالداری، میانجی‌های مالی، فارم‌های مالداری، ماهی‌پروری، مرغداری، پروسس‌کننده‌گان و صادرکننده‌گان میوه‌ی تازه و خشک، فابریکه‌های تولید آرد، شرکت‌های تولیدی تجهیزات زراعتی، مغازه‌ها و واردکننده‌گان کود کیمیایی و سایر متشبثان عرصه زراعت توزیع کرده است. از این خدمات، ۵۳ هزار و ٣۰٢ دهقان در ۳۲ ولایت به صورت مستقیم بهره برده‌اند.
در پایان، جلسه پس از شنیدن پاسخ‌های به سوالات طرح شده، برنامه‌ی کاری یک‌ساله، پالیسی سرمایه‌گذاری، پالیسی نرخ تکتانه، و بودجه صندوق را با اکثریت آرا مورد تایید قرار داد و تاکید شد پیشنهادها و سفارش‌های اعضای شورا اجرایی شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS