نشست مشترک میان وزارت زراعت و تاجران جهت افزایش صادرات به امارت متحده عربی

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱ - ۱۴:۴۱
نشست مشترک میان وزارت زراعت و تاجران جهت افزایش صادرات به امارت متحده عربی

اول دلو ۱۳۹۹
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبعی وزارت زراعت، با شماری از مسوولان فدراسیون اتاق‌های افغانستان، اتاق زراعت و مالداری افغانستان، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، اتاق تجارت و صنایع زنان، صنعت و تجارت و هم‌چنین تاجران، در باره‌ی چگونگی افزایش صادرات به امارات متحده عربی بحث کرد.
آقای غفوری در این نشست گفت که هدف نشست این است که چطور می‌توان میزان صادرات را به امارات امسال چند برابر افزایش داد. او با تاجران و سرمایه‌گذارانی که به امارت محصولات زراعتی را صادر می‌کنند، راجع به مشکلات‌شان در استفاده از دهلیز هوایی و تراسپورت زمینی، پروسس، بسته‌بندی ، سرتیفکیت‌ها، ستندردسازی میوه‌جات و سبزیجات گفتگو کرد.
حشمت‌الله غفوری ضمن گفت اول محصولاتی که به تقاضای بازار امارت متحده عربی سازگار باشد، اولویت‌بندی گردد و با دهقانان برای اهداف درازمدت‌تر در این باره کار شود.
آقای غفوری تاکید کرد که سیزده قلم محصولی که می‌تواند تقاضای بازار امارات متحده عربی را پاسخ دهد، باید به صورت جدی بالای آن کار شود.
در این نشست، مسوولان اتاق‌های تجارت، تاجران و سرمایه‌گذاران از نبود امکانات برای صدور محصولات از طریق هوایی شکایت کرده می‌گویند که در فرصت‌های مناسب صادر کرده نمی‌توانند. آنان تاکید کردند که مسوولان دهلیز هوایی سهل‌انگاری کرده و برخورد دوگانه دارند.
امارات بازار خوب برای محصولات زارعتی افغانستان است و برخی از محصولات زراعتی و باغی از چند سال به این سو به آن کشور صادر می‌شود.

 

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS