صندوق انکشاف زراعت ۱۱۱ میلیون افغانی قرضه را منظور کرد

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۸/۱۵ - ۱۲:۴۲
صندوق انکشاف زراعت ۱۱۱ میلیون افغانی قرضه را منظور کرد

۱۵ عقرب ۱۳۹۹
کمیته منظوری قرضه‌های صندوق انکشاف زراعت، در جلسه‌ای در مقر وزارت زراعت، پرداخت ۱۱۱ میلیون افغانی قرضه را منظور کرده است.
این جلسه که به ریاست محبوب‌الله ننگ رییس کمیته منظوری قرضه‌ها با حضور مسوولان صندوق انکشاف زراعت برگزار شده بود، ۱۱۱ میلیون افغانی قرضه برای شش فعالیت زراعتی و تجارتی منظور شده است.
سه مورد فعالیت آن مربوط به شرکت‌های تجهیزات و ماشین‌آلات زراعتی می‌باشد که با استفاده از قرضه‌ی که می‌گیرند ماشین‌آلات زراعتی از جمله تراکتور خریداری می‌کنند.
قرضه منظور شده برای مورد چهارم مربوط به یکی از شرکت‌های پروسس‌کننده پنبه است که این شرکت‌ با استفاده از این قرضه از دهقانان پنبه خریداری می‌کند. موارد پنجم و شش نیز مربوط به دو شرکت‌ پروسس‌کننده زعفران و سیلو است. این شرکت‌ها برای خریداری زعفران و آرد قرضه می‌گیرند.
ایمل آرمان رییس اجرایی صندوق انکشاف زراعت، در این جلسه گفت که در شرایط مشقّت‌بار کنونی، دهقانان را فراموش نکرده و متعهد است تا قروض مورد نیاز آنان را به موقع به دست‌رس‌شان قرار بدهد.
صندوق انکشاف زراعت یک نهاد مالی دولتی غیربانکی است که تحت رهبری وزارت زراعت، مالداری و آبیاری فعالیت می‌کند. ارایه‌ی خدمات قرضه‌دهی به دهقانان، متشبثان زراعتی از طریق میانجی‌های مالی و قرضه‌دهی مستقیم در جهت رشد و بهبود زراعت، از وظایف عمده‌ی این صندوق به شمار می‌رود.
این صندوق از زمان تاسیسش تا کنون ۲.۱۲ میلیارد افغانی را منظور و مبلغ بیش‌تر از ۳.۹ میلیارد افغانی را به تجارت‌های زراعتی، کوپراتیف‌ها و انجمن‌های زراعتی و مالداری، میانجی‌های مالی، فارم‌های گاوداری، ماهی‌پروری، مرغداری، پروسس‌کننده‌گان و صادرکننده‌گان میوه‌ تازه و خشک، فابریکه‌های تولید آرد، شرکت‌های تولیدی تجهیزات زراعتی، واردکننده‌گان کود کیمیایی و دیگر فعالان عرصه زراعت توزیع کرده است. از این خدمات، ۵۳‌ هزار و ۴۵۱ دهقان در ۳۲ ولایت به صورت مستقیم مستفید شده‌اند.
صندوق انکشاف زراعت مرجع پیشتاز در تمویل سکتور زراعت به شمار می‌رود. این نهاد در ولایت‌های بلخ، هرات، بامیان، قندهار و ننگرهار نیز دفترهای ساحه‌ای دارد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS