سال نو و روز دهقان در سرپل گرامی داشته شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱/۳ - ۱۳:۵۰
سال نو و روز دهقان در سرپل گرامی داشته شد

۳ حمل ۱۴۰۰
آغاز سال جدید و روز دهقان، در ولایت سرپل با برگزاری نمایشگاه کتاب، غذاهای محلی، معرفی فرآورده‌های زراعتی، صنایع دستی روستایی و صنایع دستی زنان، اجرای موسیقی محلی و رژه رفتن تیم‌های کاری ریاست زراعت، شهرداری، مدیریت تربیت بدنی و سوارکاران، در استدیوم ورزشی سرپل تجلیل شد.
در این مراسم، صدها تن از مسوولان محلی، نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی، متنفذان قومی، نیروهای امنیتی، فرهنگیان و شهروندان ولایت سرپل، شرکت داشتند.
قربان‌مراد مراد والی سرپل، در سخنانی در این مراسم، برگزاری جشن باستانی نوروز و میله‌ دهقان را به همه‌ی شهروندان سرپلی تبریک گفت و افزود که قرار است در سال جاری چند پروژه بزرگ اقتصادی در سرپل تطبیق شود.
هم‌چنین محمدسلیم رنجبر رییس زراعت سرپل، با خواندن پیام وزیر زراعت، گفت که زراعت به سوی میکانیزه‌شدن می‌رود.
حسین‌خان بلوچ و حمیدالله، دو تن از دهقانان سرپل، در این مراسم از حمایت‌های حکومت از دهقانان ابراز قدردانی کرده و خواستار حمایت‌های بیش‌تر شدند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS