زعفران افغانستان برای نهمین بار مقام نخست بهترین ذائقه را از آن خود کرد 

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۵ - ۱۵:۲۰
زعفران افغانستان برای نهمین بار مقام نخست بهترین ذائقه را از آن خود کرد 

۱۵ جوزا ۱۴۰۳ هـ.ش
 زعفران افغانستان برای نهمین بار در انستیتوت بین المللی ذایقه کشور بلژیک ( International taste Institute ) که از  زعفران شرکت هراتی زعفران به نمایندگی از افغانستان  تست لابراتوار گرفته شد از لحاظ ذایقه مقام نخست و تندیس (Superior Taste) را از آن خود ساخت. 
همه ساله از تمام کشورهای تولید کننده زعفران در انستیتوت بین المللی ذایقه در کشور بلژیک تست کیفیت زعفران گرفته می‌شود که زعفران افغانستان امسال نیز همانند سال‌های قبل جایگاه نخست کیفیت و ذائقه را از آن خود ساخته است.
انستتیوت بین المللی ذائقه در کشور بلژیک موقعیت دارد که همه ساله به اساس معیارهای مشخص محصولات غدایی کشورهای مختلف جهان را ارزیابی می‌نماید و مطابق به ارزیابی‌های انستتیوت متذکره زعفران افغانستان تندیس بهترین طعم را دریافت نموده است.
زعفران از نباتات صنعتی با ارزش افغانستان می‌باشد که به اساس معلومات ریاست احصایه و معلومات زراعتی وزارت زراعت در سال ۱۴۰۲ در مجموع ساحه ۸ هزار ۳۰۴ هکتار زمین  ۲۶ ولایت کشور تحت کشت زعفران قرار داشته که از آن  از ساحه  به مقدار ۲۳.۲۴۹ متریک تن زعفران جمع آوری شده بود که مقدار ۲۲.۲۴۰ متریک تن آن از ولایت هرات برداشت شده بود.
احداث قطعات نمایشی، توزیع پیاز زعفران، وسایل پروسس و بسته بندی  و اراییه رهنمایی های فنی و تخنیکی از کارهای است که وزارت زراعت برای زعفران کاران کشور انجام داده است و تلاش دارد که این فعالیت‌ها را بیشتر بسازد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS