رئیس‌جمهور غنی به استقبال از سال نو و بهار نو، یک اصله نهال غرس نمود

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱/۳ - ۱۳:۲۵
رئیس‌جمهور غنی به استقبال از سال نو و بهار نو، یک اصله نهال غرس نمود

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز به استقبال از سال نو و بهار نو، یک اصله نهال را در صحن ارگ ریاست‌جمهوری غرس نمود و برای یک افغانستان سرسبز و مترقی دعا کرد.

در این مراسم که رئیس‌جمهور کشور از سوی بانوی اول، استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، محمدیوسف غضنفر نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی، فضل‌هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه، محمدیعقوب حیدری والی کابل و شماری از اعضای کابینه همراهی می‌گردید، رئیس‌جمهور غنی گفت که امروز طبیعت به فرمان خداوند (ج) دوباره زنده شده است و مسئولیت تمام افغان‌ها است که در سرسبزی کشور سهم بگیرند.

رئیس‌جمهور کشور خاطرنشان ساخت که در گذشته ۷۰ درصد جنگلات افغانستان سبز بودند، اما قسمت زیاد این جنگلات در جریان جنگ‌ها و بدختی‌ها از بین رفت؛ حالا وظیفۀ ما است که این جنگلات را دوباره احیا و کشور خویش را سرسبز نمائیم.

رئیس‌جمهور غنی با اشاره به کارنامه‌های داکتر تتسو ناکامورا، گفت که موصوف شیوۀ جدید احیای جنگلات را در افغانستان نهادینه ساخت؛ ملت افغانستان باید کارنامه‌ها و کارشیوۀ وی را تعقیب نمایند. وی افزود: شیوه‌های جدید که از سوی جاپانی‌ها تجربه شده است، نشان می‌دهد که جنگلات در مدت دونیم‌سال سبز می‌شوند و نمونۀ بارز آن، دشت گنبیری در شرق افغانستان است.

رئیس‌جمهور کشور گفت که حکومت افغانستان ۳۰۰ میلیون دالر را بخاطر مدیریت و مهار آب اختصاص داده است و پلان پنج سالۀ مدیریت آب نیز ترتیب گردیده است. وی افزود: در هرمنطقۀ که آب ذخیره می‌شود، باید نواحی اطراف آن سرسبز گردند.

رئیس‌جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت که تاریخ افغانستان نشان می‌دهد، در هر زمانی که مشکلی بالای کشور آمده، با اتفاق و تدبیر حل گردیده است؛ ویروس کرونا یک فاجعۀ جهانی است، اما نیروهای بارزی داریم که با انسجام این نیروها، می‌توانیم فاجعۀ ویروس کرونا را مهار سازیم.

رئیس‌جمهور غنی خطاب به علمای کرام کشور گفت که در این وضعیت حساس، علمای کشور باید رهبری مردم را به عهده گیرند و مردم نیز با علمای کرام ایستاد شوند. وی افزود: حکم خداوند(ج) و طریقه نبی کریم(ص) این‌است، در هرجایی که وبا می‌آید، باید تدابیر جدی در آنجا روی‌دست گرفته شود و هیچ شخص شخص دیگر را به خطر مواجه نکند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS