دیدار وزیر زراعت با سفیر ترکیه

user-admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳۱ - ۱۳:۵۶
د کرنې وزیر د ترکیې له سفیر سره وکتل

۳۱ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با جنک اونال سفیر کشور ترکیه در کابل دیدار و پیرامون انجام همکاری‌های مشترک میان دو کشور در بخش زراعت، آبیاری و مالداری گفتگو کرد.
در این دیدار مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت فرصت‌های کاری در سکتورهای زراعت، آبیاری، مالداری، منابع طبیعی و اراضی افغانستان را به  سفیر کشور ترکیه بیان کرده و خواستار همکاری و کار مشترک میان افغانستان و کشور ترکیه  در آن ‌بخش‌ها  شد.
وزیر زراعت پیرامون نیازمندی‌های افغانستان در بخش‌های چون؛ خشک نمودن معیاری میوه‌های تازه، افزایش‌دهی تولید محصولات لبنی و گوشت حیوانات، ترویج بیشتر سیستم آبیاری قطره‌ای، استفاده موثر از جنگلات و منابع طبیعی و تنظیم ارضی کشور بیان نموده خواستار همکاری و کار مشترک با کشور ترکیه در آن بخش‌ها شد.
در همین حال سفیر کشور ترکیه فرصت‌های موجود جهت رشد افغانستان و پیشرفت افغانستان یاد آوری کرده و علاقمندی ترکیه جهت توسعه همکاری‌ها با افغانستان سخن زد.
سفیر ترکیه در رابطه به  فراهم سازی دورهای آموزشی در بخش‌های کشت سبزیجات، آبیاری، کود دهی و  قرنطین محصولات زراعتی برای دهاقین افغانستان نیز اعلام آماده گی کرده همچنان از برگزاری برنامه‌های آموزشی در بخش سیستم‌های معلومات جغرافیای و سنجش از راه دور و تعقیب زمین‌های زراعتی و شریک سازی تجارب علمی در بخش زراعت میان متخصصین دو کشور نیز سخن زد.
دراین دیدار مولوی حسین احمد خورشید رییس دفتر، مولوی مصباح الدین مسعین رییس اطلاعات، آگاهی عامه و سخنگو وزارت زراعت و داکتر بشیر احمد پیام مشاور حقوقی مقام وزارت زراعت نیز حضور داشتند.
ترکیه از جمله کشور‌های است که پس از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان بر کشور در بخش‌های مختلف با امارت اسلامی  افغانستان همکاری نموده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۶:۲۱
Background image

جلسه بودجه معینیت زراعت و مالداری دایر شد 

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه بودجه در معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و با حضور روساء تحت اثر معینیت برگزار شد. 
در این مجلس معین زراعت. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۲:۵۶
Background image

به شش هزار دهقان در پنجشیر تخم بذری اصلاح شده گندم و کودهای کیمیاوی توزیع خواهد شد

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پنجشیر می‌گوید در آینده نزدیک از سوی این اداره به ۶ هزار دهقان در این ولایت تخم بذری اصلاح شده گندم و دو نوع کود کمیاوی سیاه و. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۲:۹
Background image

سفر هیئت تخنیکی وزارت زراعت به‌منظور بازنگری سرحدات و نواحی شاروالی‌های ولایات پکتیا، لوگر، کاپیسا و پنجشیر

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
به سرپرستی  ریاست عمومی انسجام امور شاروالی‌های اداره امور امارت اسلامی افغانستان یک تیم متشکل از انجنیران ریاست کارتوگرافی اداره اراضی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری. . .

BACK TO NEWS