حاصل گندم‌زارهای بادغیس بیش‌تر از ۱۲ درصد افزایش یافته است

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۴/۱۷ - ۸:۴۱
حاصل گندم‌زارهای بادغیس بیش‌تر از ۱۲ درصد افزایش یافته است
۱۶ سرطان ۱۳۹۹
نمونه‌های بررسی‌شده توسط وزارت زراعت از میزان حاصل‌برداری از گندم‌زارهای ولایت بادغیس نشان می‌دهد که امسال در حدود ۱۶۱ هزار و ۸۸۹ تن گندم در این ولایت برداشت شده است که بیش‌تر از ۱۲ درصد افزایش را نسب به سال گذشته نشان می‌دهد.
عبدالتواب تایب، رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس می‌گوید: «نتایج نمونه‌های گرفته‌شده به روش تصادفی نشان می‌دهد که حاصل گندم آبی ولایت بادغیس امسال در یک هکتار حدود ۳.۴۷ تن و حاصل گندم للمی در این ولایت، در یک هکتار در حدود ۲.۱۴ تن بوده است.»
در ولایت بادغیس در مجموع، ۵۶ هزار و ۳۴۶ هکتار زمین به صورت للمی و ۱۱ هزار و ۶۱۸ هکتار زمین به صورت آبی، در سال جاری گندم کشت شده بود.
بر اساس این برآورد، امسال به طور مجموعی، کم‌وبیش ۱۶۱ هزار و ۸۸۹ متریک تن گندم در بادغیس تولید گردیده است که نسبت به حاصلات گندم سال گذشته، حدود ۱۲.۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به قول عبدالتواب تایب رییس زراعت بادغیس، این افزایش به دلیل بیش‌تر شدن کشت‌زارهای گندم نسبت به سال گذشته، ریزش باران‌های کافی و به موقع در جریان فصل نموی گندم، توزیع ۸۱۷ متریک تن گندم‌ اصلاح‌شده بذری برای ۱۶ هزار و ۳۴۰ دهقان توسط ریاست زراعت و مؤسسات همکار به میان آمده است.
این در حالی است که سال گذشته تولید گندم آبی در هر هکتار ۳.۱۴ متریک تن و تولید گندم للمی در هر هکتار ۲.۱ متریک تن محاسبه شده بود. با این آمار، سال گذشته مجموعاً از ۶۳ هزار و ۶۱۸ هکتار کشت‌زار گندم در بادغیس، ۱۴۴ هزار و ۱۹۱ متریک تن گندم تولید شده بود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۴۸
Background image

نخستین جلسه برگزاری نمایشگاه ملی و بین الملی زراعتی در کشور برگزار شد

۹ حمل ۱۴۰۲ هـ.ش
جلسه‌ای ابتدایی میان مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، اتاق زراعت و مالداری و مرکز نمایشگاه بین المللی افغانستان پیرامون برگزاری نمایشگاه ملی و بین‌المللی تخصصی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۳۸
Background image

دیدار مسوولان وزارت زراعت با هیئت وزارت تجارت کشور پاکستان 

مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مفتی ذاکر الله ذاکر رئیس عمومی مالداری و صحت حیوانی و انجنیر عتیق الله مسلم رئیس حفاظه نباتات و قرنطین این وزارت با هیئتی از کشور پاکستان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۰:۳۰
Background image

آموزش و توزیع مواد خوراکه عسل برای ۱۵۰ تن از زنبورداران ولایت تخار

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت تخار در همکاری دفتر زنجیره ارزش افغانستان برای ۱۵۰ تن از زنبورداران تخار برنامه آموزشی را جهت نگهداری بهتر از فارم‌های زنبور راه‌اندازی نمود و همچنان. . .

BACK TO NEWS