جلسه کمیته هم‌آهنگی پروژه تقویت‌کننده‌ی آبریزه‌ها و مدیریت منابع آبی برگزار شد

content_admin
شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۴ - ۹:۳۶
جلسه کمیته هم‌آهنگی پروژه تقویت‌کننده‌ی آبریزه‌ها و مدیریت منابع آبی برگزار شد

۲۲ عقرب ۱۳۹۹
این جلسه به خاطر ارزیابی برنامه‌های تطبیق‌شده از سوی پروژه‌ی «SWIM» در چهار سال گذشته و پلان سال ‍‍پنجم، با حضور حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، هپی مازیر رییس آن پروژه در افغانستان و عتیق‌الرحمن جلیل نماینده‌ی اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا «USAID» برگزار شد.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت از حمایت‌کننده مالی پروژه سویم قدردانی کرد و گفت که این پروژه در شمال افغانستان مؤثر بوده و در قسمت تقویت و مدیریت آب مفید واقع شده است.
هُپی مزایر رییس پروژه‌ی «SWIM» در افغانستان می‌گوید که با وجود مشکلات کووید-۱۹، در جهان پروژه‌ی سویم توانست به هدف تعیین‌شده‌اش برسد و برنامه‌های پلان‌شده در سال ۲۰۲۰ را موفقانه تطبیق کند و حالا روی پروژه‌های تمام ناشده از سال‌های قبل و پروژه‌های جدید، کار خواهد کرد.
هم‌چنان عتیق‌الحمن جلیل به نماینده‌گی از اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا، که تمویل‌کننده مالی پروژه سویم است، از مسولان پروژه‌ی سویم و رهبری وزارت زراعت به خاطر مدیریت بهتر این پروژه قدردانی کرد.
پروژه‌ی «SWIM» از سال ۲۰۱۶ تا ختم ۲۰۲۱ به منظور تقویت آبریزه‌ها و مدیریت منابع آبی کشور از سوی وزارت زراعت دیزاین شده است و به کمک مالی«USAID» یا اداره انکشاف بین‌اللملی ایالات متحده امریکا تطبیق می‌گردد.
باید افزود که پروژه تقویت آبریزه‌ها و منابع آبی در شمال کشور و به رهبری وزارت زراعت آبیاری و مالداری در حال تطبیق است. به طور خاص «SWIM» زیرساخت‌های آب را احیا می‌کند، محیط نظارتی آب را تقویت می‌کند و تخصص فنی نهادهای محلی برای مدیریت منابع آب را افزایش می‌دهد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS