جلسه‌ی کمیته اجرایی انکشاف سکتور خصوصی (پرایسک) برگزار شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۵
جلسه‌ی کمیته اجرایی انکشاف سکتور خصوصی (پرایسک) برگزار شد

۲۹ دلو ۱۳۹۹
جلسه‌ی چگونه‌گی پیش‌رفت اجراات گروه کاری دوم «پرایسک» تحت ریاست، حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبعی وزارت زراعت برگزار گردید.
در این جلسه، مشاور معاونیت اول ریاست جمهوری، مشاور کمیته «پرایسک»، اتاق تولیدات زراعت و مالداری، فدراسیون اتاق‌های تجارت افغانستان شماری از رییسان مربوط وزارت زراعت اشتراک داشتند.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی گفت که در سال ۱۴۰۰ ساخت ۱۴ سردخانه عصری در ۱۲ ولایت کشور با ظرفیت ۱۵۰۰ متریک تن برای میوه‌جات که عملاً کارشان جریان دارد ساخته خواهد شد. هم‌چنان هشت سردخانه کوچک با ظرفیت ۱۰۰ تُن در ولسوالی‌هایی که بیش‌تر محصولات عمده را دارا می‌باشند، ایجاد خواهد شد و همین طور سه ساختمان قرنطین‌استشین در ولایت‌های بندری ساخته و شش مرکز بزرگ پروسس میوه‌جات به گونه عصری اعمار خواهد شد.
در این جلسه، درباره‌ی پیش‌رفت تطبیق ریفورم‌‌ها توسط ادارات مسوول، روی موضوعات خصوصی‌سازی تدویر نمایشگاه‌های زراعتی توسط سکتور خصوصی در بادام‌باغ، تجهیز لابراتوارهای قرنطین حیوانی و نباتی در ولایت‌های بندری، تسریع روند ایجاد سردخانه‌های عصری میوه‌جات و در ولایت‌های بندری، ایجاد باغ‌های تجارتی و مراکز پروسس معیاری برای محصولات زراعتی به خصوصی آلوبخارا، شکرپاره و عناب در ولایت‌هایی که بیش‌ترین تولیدات این میوه‌ها را دارند، صحبت شد.
سب‌سایدی شش درصدی در پروژه‌ها برای کودکان و خانم‌هایی که در صنعت قالین‌بافی کار می‌کنند و هم‌چنان مشکلات در دهلیز هوایی برای صادرات محصولات زراعتی و نیز پروژه نهال برای صلح، از موارد بحث شده در این نشست بود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS