جلسه‌ی معلومات‌دهی مسوولان پروژه به وزیر زراعت: فعالیت‌های پروژه‌ی «HVCDSP» در ۱۳۹۹ و برنامه‌هایش برای ۱۴۰۰

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۶:۱۷
دکرنې وزير ته دپروژې دچارواکو دمالوماتو ورکړې غونډه: په ۱۳۹۹يم کال کې د «HVCDSP» پروژې فعاليتونه او ۱۴۰۰ام کال لپاره يې برنامې

۱۳جدی ۱۳۹۹
مسوولان پروژه زنجیره‌ ارزش باغداری مربوط به وزارت زراعت، ‌آبیاری و مالداری، HVCDSP، از فعالیت‌های این پروژه در سال مالی ۱۳۹۹ به داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گزارش داده و برنامه‌هایش را برای سال ۱۴۰۰ با جزییات ارایه کردند.
احمدفرید راید رییس پروژه زنجیره‌ ارزش باغداری، با ارایه‌ی گزارش‌ها از فعالیت‌ها و برنامه‌های این پروژه گفت که HVCDSP یک پروژه شش ساله است که در بخش‌های احداث باغ‌های جدید، افزایش میوه‌جات و سبزیجات در ولایت‌های غزنی، میدان وردک، بامیان، پکتیا، پکتیکا، خوست، لوگر، کنر، لغمان و ننگرهار فعالیت می‌کند.
آقای راید افزود که این پروژه در سال ۱۳۹۹ خورشیدی، ۷۱۰ میلیون افغانی بودجه داشت که از این رقم توانسته ۹۲ درصد آن را به مصرف برساند.
پروژه زنجیره ارزش باغداری که توسط بانک انکشاف آسیایی، ADB، تمویل می‌شود، در سال جاری خورشیدی ۱۸۰ کشمش‌خانه، ۳۸۸ ذخیره‌گاه کچالو و ۳۳۵ ذخیره‌گاه پیاز ساخته و همین‌طور ۱۸۸ دستگاه سولری خشک‌کننده‌‌ی سبزیجات‌ و میوه‌جات تازه در ولایت‌های تحت پوشش خود توزیع کرده است.
احمدفرید راید می‌گوید که پروژه زنجیره ارزش باغداری در سال ۱۴۰۰ خورشیدی، روی احداث باغ‌های متراکم خُرما، ستروس و هم‌چنین تهیه و تدارک مواد چیله‌بندی، تهیه‌ی نهال و همین‌طور ساخت ذخیره‌گاه‌های آب و نصب سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، ساخت گل‌خانه‌های عصری و حمایت از سکتور خصوصی در عرصه‌ی زراعت تمرکز می‌کند. او گفت که این پروژه برای سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۷۶۴ میلیون افغانی بودجه دارد.
در همین حال، داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در این نشست گفت که پروژه زنجیره ارزش باغداری باید بیشتر براساس مؤثریت اقتصادی عمل کرده و تمرکزش را روی باغداری افزایش دهد. آقای احدی هم‌چنین تاکید کرد که HVCDSP در توافق با کمک‌کننده (دونر)، به سایر ولایات نیز گسترش یابد.
وزیر زراعت در این نشست افزود که پروژه زنجیره ارزش باغداری در پیش‌برد فعالیت‌هایش در بخش باغداری باید از خوش‌کیفیت‌ترین ورایتی‌های نهال بر اساس شرایط اقلیمی و خواست مارکیت استفاده کند. او در عین حال روی مؤثریت و صرفه‌جویی در تطبیق پروژه‌ها تاکید کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS