جشن سیب «دخترِ شاه» در دایکندی برگزار شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۷ - ۱۵:۲۳
جشن سیب «دخترِ شاه» در دایکندی برگزار شد


۷ عقرب ۱۳۹۹
جشن سیب «دخترِ شاه» و نمایشگاه محصولات زراعتی دایکندی با حضور گسترده مسوولان و باشنده‌گان محلی در مرکز این ولایت برگزار شد. دختر شاه از معروف‌ترین و خوش‌کیفیت‌ترین سیب دایکندی است.
سید عبدالواحد فیروزی رییس زراعت دایکندی، از حضور گسترده مردم و مسوولان محلی در این نمایشگاه به عنوان اهمیت گذاشتن به زحمات دهقانان یاد کرد.
آقای فیروزی می‌گوید که هدف از راه‌اندازی جنش سیب «دختر شاه» و نمایشگاه محصولات زراعتی، بازاریابی برای این محصولات در سطح ملی و منطقه‌ای است. او گفت در این نمایشگاه، محصولاتی از قبیل بادام، سیب، زعفران، انار، انگور، زردآلو، ناک و شفتالو، که از کیفیت بالایی برخوردار اند، به نمایش گذاشته شده و نیاز است تا از طریق برگزاری جشن‌ها و نمایشگاه‌های زراعتی، به معرفی گرفته شود. او افزود که از طریق جشنواره گل‌ بادام، اکنون بادام دایکندی در سطح کشور و منطقه شهرت یافته است. آقای فیروزی تاکید کرد که قبلاً بادام دایکندی به نام ولایات دیگر به فروش می‌رسید. وی افزود که چندی قبل وزارت زراعت، بادام دایکندی را در سطح کشور، «بادام درجه‌اول» اعلام کرد.
رییس زراعت دایکندی ابراز داشت که محصولات زراعتی دایکندی هنوز هم بازار فروش مناسب ندارد و بخش زیادی از این محصولات به موقع به فروش نمی‌رسد و فاسد می‌شود.
در همین حال، محمدضیا همدرد والی دایکندی، زراعت و زحمات دهقانان را اساس اقتصاد کشور می‌خوانَد و می‌گوید که سیب «دختر شاه» و بادام این ولایت از شهرت خوبی در سطح کشور و منطقه برخوردار اند.
آقای همدرد، روی مکانیزه‌سازی زراعت دایکندی، بهتر شدن فرآورده‌های زراعتی، ایجاد ذخایر محصولات زراعتی و باغداری، بسته‌بندی بادام و سیب این ولایت جهت فروش و بازاریابی بهتر تاکید کرد و وعده سپرد که از طریق وزارت‌های مربوطه موارد یادشده را پی‌گیری می‌کند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS