توزیع بسته‌های تشویقی «منرال‌بلاک» به دو هزار و ۲۰۰ مالدار در زون شمال‌شرق آغاز شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۸ - ۱۴:۵۳
 توزیع بسته‌های تشویقی «منرال‌بلاک» به دو هزار و ۲۰۰ مالدار در زون شمال‌شرق آغاز شد

۸ دلو ۱۳۹۸
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری‌اش، برای دو هزار و ۲۰۰ مالدار در ولایت‌های کندز، تخار و بدخشان توزیع بسته‌های تشویقی خوراکه‌ی حیوانی «منرال بلاک» را آغاز کرد. برنامه‌ی توزیع این مواد به مالداران، با حضور مسوولان محلی این پروژه‌ی وزارت زراعت و شمار زیادی از بانوان مالدار از ولسوالی علی‌آباد کندز آغاز شد و قرار است در ولایت‌های تخار و بدخشان نیز عملی شود.
محمدحسن فروتن هم‌آهنگ‌کننده‌ی پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت در شمال‌شرق گفت که هر یک از بسته‌های تشویقی منرال‌بلاک، نُه نوع جنس دارد که شامل ۱.۵ کیلو کنجاره‌ی زغر، ۱.۵ کیلو کنجاره پنبه‌دانه، ۱.۵ کیلو سبوس، سه کیلو پودر DCP- ، ۱.۵ کیلو قند سیاه و ۳۰۰ گرام کود سفید است. او گفت که این مواد برای ساختن خشت‌های منرال‌بلاک در دسترس مالدارانی قرار می‌گیرد که شامل بخش مالداری برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت هستند.
این مواد به صورت ترویجی و تشویقی برای مالداران توزیع می‌گردد. تمام مستفیدشونده‌گان، پیش از دریافت این بسته‌های کمکی، تمامی مراحل ساخت خشت منرال‌بلاک را آموزش دیده و یاد گرفته‌اند.
باید گفت که خشت منرال‌بلاک در افزایش وزن، بیش‌تر شدن میزان شیردهی و خوراک حیوانات تاثیر فراوان دارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۴
Background image

سفر هیئت ریاست منابع بشری وزارت زراعت به ولایت ارزگان

۱ ثور ‍۱۴۰۳ هـ.ش

هیئتی از ریاست منابع وزارت زراعت، آبیاری و مالداری این وزارت به منظور ارزیابی کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالدرای ولایت ارزگان به آن ولایت سفر کردند.
این هیئت مطابق. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

BACK TO NEWS