بیش از ۹۰ هزار حیوان در بامیان در مقابل دو بیماری واکسین شدند

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۹ - ۱۲:۱
بیش از ۹۰ هزار حیوان در بامیان در مقابل دو بیماری واکسین شدند
۱۹ سرطان ۱۳۹۹
۹۰ هزار و ۴۸۰ هزار حیوان در مقابل مرض بروسلوز و طاعون نشخوارکننده‌گان کوچک «PPR» در ولایت بامیان واکسین شدند.
کمپین ملی واکسین حیوانات در مقابل بیماری‌های بروسلوز و طاعون نشخوارکننده‌گان کوچک در ولایت بامیان که در ۱۵ جوزا آغاز شده بود، پایان یافت. در این جریان، در حدود ۴۲ هزار حیوان در مقابل بیماری بروسلوز و در حدود ۴۸ هزار و ۴۸۰ حیوان در مقابل بیماری طاعون نشخوارکننده‌گان کوچک مصونیت دریافت کردند.
این کمپین توسط ۲۴ نفر از مسوولان واحد ساحه‌ای به همکاری آمریت مالداری و صحت حیوانی ریاست زراعت ولایت بامیان راه‌اندازی شده بود که در جریان آن حیوانات در مرکز و ولسوالی‌های یکاولنگ، شیبر، پنجاب، ورس، سیغان، کهمرد و یکاولنگ نمبر۲ واکسین شدند.
در نتیجه‌ی این کمپین، در ۵۳۰ قریه، ۹۰ هزار و ۴۸۰ حیوان که مربوط به پنج هزار و ۱۹۶ مالدار می‌شدند، واکسین شدند.
بروسلوز یک بیماری ساری مشترک بین حیوانات و انسان‌ها است که توسط باکتری‌ای به نام «بروسلا» به وجود می‌آید. این باکتری معمولاً در بین حیوانات موجود است و می‌تواند سبب بیماری در انواع مختلف حیوانات شود.
طاعون نشخوارکننده‌گان کوچک یا «PPR» نیز یک بیماری حاد و یا تحت حاد ویروسی در بزها و گوسفندان است که با آغاز ناگهانی افسرده‌گی، تب، افرازات دهن و بینی، اسهال بدبو و علایم تنفسی مشخص می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS