به ۴۱ باغدار و دهقان در فاریاب روش استفاده از ساختمان‌های مدیریت محصولات زراعتی آموزش داده شد

user-admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۰ - ۱۶:۲۸
به ۴۱ باغدار و دهقان در فاریاب روش استفاده از ساختمان‌های مدیریت محصولات زراعتی آموزش داده شد


۲۰ قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از آموزش‌دهی مهرات‌های استفاده از ساختمان‌های مدیریت محصولات زراعتی به ۴۱ تن از باغداران و دهقانان ولسوالی‌های شیرین‌تگاب و دولت‌آباد خبر داد.
این باغداران و دهقانان، مهارت‌ها و روش‌های خشک کردن انگور در کشمش‌خانه‌ها، نحوه‌ی ذخیره‌سازی کچالو در ذخیره‌گاه‌ها و طریقه‌های ذخیره‌کردن محصول پیاز در ذخیره‌گاه‌ها را آموزش دیدند.
در نتیجه‌ی این برنامه‌ی آموزشی، دهقانان یادشده با چگونه‌گی برداشت حاصلات انگور جهت بدل کردن به کشمش در کشمش‌خانه، روش‌های سنتی کشمش‌سازی انگور در خانه، خواص، منفعت و عوارض جانبی کشمش آشنا شدند.
 چگونه‌گی برداشت حاصل، روش‌های پاک‌کاری، سورت، درجه‌بندی، اندازه کردن، بسته‌بندی، پلان‌گذاری و ذخیره کچالو و پیاز، جابه‌جا کردن بوجی‌های کچالو و پیاز در ذخیره‌گاه‌ها استفاده درست، نگهداری و مراقبت از ذخیره‌گاه‌های کچالو و پیاز، پاک‌سازی و حفظ‌الصحه چهاراطراف ذخیره‌گاه‌ها و معیارهای انتقال کچالو از ذخیره‌گاه به بازار، از دیگر مهارت‌هایی بود که دهقانان در این برنامه‌ی آموزشی یاد گرفتند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS