آغاز پروگرام استعمال لایم سلفر در ولایت کندز

mail-admin
شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۲۰ - ۱۵:۱۲
آغاز پروگرام استعمال لایم سلفر در ولایت کندز

۲۰ دلو ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز، به اساس پلان ریاست حفاظت نباتات و قرنطین وزارت زراعت و به هدایت مولوی محراب‌الدین بلال، رئیس این اداره، پروگرام استعمال لایم سلفر را در ولسوالی‌های امام صاحب و دشت ارچی آغاز کرد.
این برنامه که به هدف مبارزه با امراض و آفات نباتی در باغات و تاکستان‌ها عملی می‌شود، قبل از زنده شدن تاک‌ها و اشجار مثمر تطبیق گردیده و در کاهش تهدیدات امراض تأثیر مثبت خواهد داشت. تیم‌های تخنیکی اداره زراعت کندز با همکاری باغداران، محلول لایم سلفر را طبق اصول فنی تطبیق کرده و آگاهی‌دهی لازم در مورد نحوه استفاده و زمان مناسب تطبیق آن را نیز ارائه نمودند.
دهقانان و باغداران از اجرای این برنامه استقبال کرده و بر ادامه چنین فعالیت‌های وقایوی در آینده تأکید کردند. اداره زراعت کندز نیز متعهد است که با همکاری وزارت زراعت، برنامه‌های حمایوی و وقایوی را در راستای بهبود تولیدات زراعتی و باغداری ادامه دهد.

خبرهای تازه

دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ - ۱۳:۵۹
Background image

به باغداران و دهاقین ننگرهار به‌منظور جلوگیری از امراض و مدیریت بهتر باغ‌ها آموزش داده شد

۱ سرطان ۱۴۰۵ هـ.ش
۶ مُحَرَّمُ الحَرام ۱۴۴۸ هـ.ق
کارمندان مدیریت‌های ترویج ولسوالی‌های هسکه‌مینه، نازیان، کوزکنر و مومندره مربوط ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت ننگرهار، در قریه‌های. . .

دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ - ۱۰:۲۳
Background image

به هزاران خانواده در ولسوالی کامدیش نورستان برای تقویت کاروبارهای کوچک زراعتی کمک نقدی توزیع شد

۱ سرطان ۱۴۰۵ هـ.ش
۶ مُحَرَّمُ الحَرام ۱۴۴۸ هـ.ق
در هماهنگی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت نورستان، با همکاری تخنیکی مؤسسه برنامه توسعه و بازسازی روستایی و حمایت مالی برنامه جهانی. . .

دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ - ۱۰:۶
Background image

نظارت از روند تطبیق پروژه‌های ساخت چکدم  در ولسوالی آبشار پنجشیر

۱ سرطان ۱۴۰۵ هـ.ش
مسئولان ریاست  زراعت، آبیاری  و مالداری ولایت پنجشیر در  ولسوالی آبشار از روند تطبیق پروژه‌های ساخت چکدم در قریه لاله‌خیل در قریه دوست‌علی این ولسوالی نظارت کردند.
در. . .

بازگشت به خبرها