رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه را با معین زراعت و مالداری شریک نمودند

mail-admin
شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۲۰
رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه را با معین زراعت و مالداری شریک نمودند

۸ ثور ۱۴۰۳  هـ.ش
رئیس و اعضای رهبری دفتر اکتید پلان دو پروژه زراعت و مالداری در ولایت بلخ و سمنگان را با مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری شریک نمودند.
در مجلس‌ای‌ که در معینیت زراعت و مالداری دایر شده بود نوسین فیبیل رئیس دفتر اکتید و هیئت رهبری آن حضور داشتند و ارزش مجموعی پروژه‌های شان را حدود ۲ میلیون یور اعلان نمودند.
این پروژه‌ها در ۶ ولسوالی ولایت بلخ و ۴ ولسوالی ولایت سمنگان تحت نام" حمایت اساسی از پرورش انعطاف پذیری زراعت در مناطق روستایی" تطبیق می‌گردد.
از این دو پروژه بیش از ۷ هزار نفر بصورت مستقیم مستفید میشوند و شامل  توزیع خوراکه حیوانی برای مالداران، پاک‌کاری و ترمیم کانال‌های آبیاری، احداث ذخیره‌های آب، واکسین حیونات، ایجاد قطعات نمایشی خوراکه حیوانی، توزیع کود کیمیاوی، وسایل کشت، آموزش دهقانان و مالداران با روش‌های نوین زراعت و مالداری عمده ترین مواردی می‌باشد شامل آن است.
در اخیر معین زراعت و مالدار پروپوزل این دو پروژه‌ را دست‌خط نمود تا فعالیت‌ عملی را شروع نمایند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS