پول لازم جهت تامین علوفه برای مواشی مالداران به کمیته‌های ولایتی انتقال داد شد

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۰:۵۲
پول لازم جهت تامین علوفه برای مواشی مالداران به کمیته‌های ولایتی انتقال داد شد

۱۴ حوت ۱۴۰۲ ه‍.ش
کمیته مرکزی که از سوی رییس الوزرا امارت اسلامی افغانستان به منظور  رسیده گی به مردم متضرر شده، رسیدگی به مشکلات مالداران و تامین علوفه برای مالدارانی که به دلیل بارش برف مواشی شأن با نبود علوفه مواجه شده است به کمیته‌های ولایتی انتقال دادند.
پس از شکایت مالداران مبنی بر نداشتن علوفه برای مواشی شأن وزارت زراعت پیشنهادی را در جهت رسیدگی به مشکلات مالداران و تامین علوفه برای مالداران به ریاست الوزرا پیشکش کرد که پیشنهاد یاد شده از سوی ریاست الوزرا منظور گردید.
بر همین اساس از سوی رئیس الوزرا یک کمیته در مرکز به رهبری مولوی صدر اعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با حضور مولوی محمد اسماعیل غزنوی معین وزارت امور سرحدات اقوام و قبایل و مولوی محمد عالم جمیل معین وزارت اقتصاد و همین گونه  یک یک کمیته در ولایت‌های که مالداران آن متضرر شده اند به رهبری والی آن ولایت به منظور رسیده‌گی به مشکلات باشنده گان ولایت های که به اثر ریزش بررف در مناطق دور افتاده گیر مانده اند و مالدارنی که به دلیل ریزش برف خوراکه لازم را برای مواشی شان ندارند تعین گردیده و در قدم نخست مبلغ ۵۰ میلیون افغانی را جهت رسیدگی عاجل به مشکلات مالداران به کمیته مرکزی سپرده شد که کمیته مرکزی مسولیت مدیریت و توزیع پول یاد شده را به ولایت‌های که مالداران در آن متضرر شدند به عهده داشتند، کمیته مرکزی پول سپرده شده را به ولایات انتقال دادند.
 کمیته‌های ولایتی کار خود را آغاز کردند و عملا روند رسیده گی به مردم متضرر شده و  تامین مواد خوراکه برای مالدارن جریان دارد که در برخی از ولایت‌ها علوفه برای مالدارن رسیده است و تلاش‌ها به گونه جدی جریان دارد تا به سایر مالدارن نیز علوفه تامین گردد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS