دیدار وزیر زراعت با هیئتی از مسوولان دولتی و تجارتی ایران

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲ - ۱۵:۳
دیدار وزیر زراعت با هیئتی از مسوولان دولتی و تجارتی ایران

۲ حوت ۱۴۰۲ هـ.ش
مولوی عطاءالله‌عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری با سید حسن مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل، ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی و آقای همتی مدیر عامل سازمان جهاد استقلال در وزارت کشاورزی ایران دیدار نمود.
در این دیدار هیئت ایرانی و از علاقه‌مندی دولت و سرمایه‌گذاران ایرانی در زمینه کار و سرمایه‌گذاری در افغانستان سخن گفتند.
آقای همتی مدیر عامل وزارت کشاورزی ایران از آماده گی‌های ایران بر سرمایه گذاری در بخش‌های چون مالداری، زراعت، آبیاری، باغداری، آموزش، سیستم اصلاح نسل حیوانات و پروسس لبنیات سخن زده و اطمینان داد که برای آغاز کار عملی در این بخش‌ها آماده اند.
بعدآ مولوی عطاء الله ‌عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری از فراهم بودن بسترهای خوب کار روی زراعت، مالداری، آبیاری و باغداری  و نیاز به کار در این بخش‌ها سخن زده افزود:" همیشه در دیدارهای خود به دوستان ایرانی گفتیم بیائید کار کنیم مشترک، چون افغانستان دارای امتیازهای بینظیر در سطح دنیا می‌باشد، چون شما بیش از ۱۰۰ سال می‌شود که استقلال خود را گرفته و کار نموده‌این، نسبت به ما در زراعت و مالداری پیشرفت زیاد نمودین، ما تازه استقلال خود را گرفتیم، خیلی عقب هستیم، نیازمندیم که مشترک کار کنیم و از تجارب شما استفاده کنیم تا ما هم در این عرصه‌ها پیشرفت داشته باشیم و آماده همکاری می‌باشیم، در صورت ای‌که شما آماده کار باشید منفعت کار شما به هر دو کشور می رسد".
در اخیر مجلس کمیته‌ای با عضویت مشاوران و روساء وزارت زراعت تعین گردید تا روی پیشبرد کارها و برداشتن گام‌های عملی با هیئت ایرانی فعالیت نمایند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS