امسال نزدیک به ۴۳ هزار متریک تُن میوه ستروس در کشور برداشت شده است

user-admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۸:۵۸
سږ کال په هېواد کې شاوخوا ۴۳ زره مټریک ټڼه د سټروسو مېوې راټول شوي

براساس آمار ریاست احصاییه و معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نزدیک به ۴۳ هزار متریک تُن میوه ستروس (کینو، مالته، نارنج و لیمو) در کشور حاصلات داشته است.
طبق این آمار، امسال یک‌هزار و ۵۴ هکتار زمین تحت پوشش باغ‌های کینو و مالته بوده که از این میان ۱۲هزارو ۳۶۱ متریک تُن کینو و مالته تولید شده است که بیشترین آن در ولایت ننگرهار، لغمان و کنر می باشد.
هم‌چنان در سال جاری، یک‌هزار و ۳۱۶ هکتار زمین را باغ‌های نارنج پوشش داده بود که از این میان ۲۲ هزارو ۹۰۸ متریک تُن نارنج در سراسر کشور تولید شده است، در ولایت ننگرهار باغ‌های نارنج به پیمانه زیاد بوده هم‌چنان در ولایت‌های لغمان، کنر و ارزگان نیز ناریج حاصلات خوب داشته است.
در همین حال، در سال جاری در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کنر، ارزگان، تخار و کندز لیمو حاصلات خوبی داشته، که به طور مجموعی ۷۵۱ هکتار زمین تحت پوشش باغ‌های لیمو بوده که از این میان هفت‌هزارو ۷۲۵ متریک تُن لیمو تولید شده است.
میوه‌های ستروس که مشمول کینو، مالته، نارنج و مالته استند، بیشتر در ولایت‌های لغمان، کنر و ننگرهار کشت و برداشت می‌شوند.
ننگرهار از ولایت‌های شرقی کشور است که آب و هوای آن برای پرورش میوه‌های خانواده ستروس مناسب ثابت شده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS