نشست مشورتی چگونگی تولید تخم‌های بذری و تحقیقات دایر گردید

mail-admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۷ - ۱۱:۱۵
نشست مشورتی چگونگی تولید تخم‌های بذری و تحقیقات دایر گردید

۷ دلو ۱۴۰۲ هـ.ش
گفتمان مشورتی چگونگی تولید تخم‌های اصلاح شده بذری و تحقیقات روی دانه‌های با کیفیت نباتی با اشتراک مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، روساء و متخصصان ریاست‌های مسلکی سکتور زراعت و رهبری سازمان خوراک و زراعت ملل متحد دایر شد.
در آغاز مجلس معین زراعت و مالداری در مورد اهمیت تحقیقات و تهیه تخم‌های اصلاح شده صحبت نموده تاکید نمود که رهایی افغانستان از وابستگی و محتاجی و رفتن به سمت خودکفایی نیاز  به تحقیقات درست و تهیه تخم‌های اصلاح شده بذری دارد تا به دسترس دهقانان قرار گردد.
همچنان نجیب ‌امیرزی معاون سازمان خوراک و زراعت ملل متحد و مسوولان بخش‌های مربوط در مورد فعالیت‌ها و همکاری‌های شان در بخش تحقیقات، توزیع تخم اصلاح شده ‌بذری و خوراک حیوانی معلومات ارائه نموده و به تعهد همکاری‌شان تاکید نمودند.
در ادامه جلسه متخصصان و روساء حاضر سکتور زراعت و تحقیقات نیز نظریات خویش را شریک ساخته و نیازمندی افغانستان را مطرح نمودند.
همچنان در جلسه روی همکاری‌های مشترک در مورد تحقیقات محصولات زراعتی و مالداری و کمک به دهقانان صحبت صورت گرفت.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS