بازدید رئیس عمومی منابع طبیعی از فارم‌های اول و دوم ده مرادخان

mail-admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۷ - ۹:۴۷
بازدید رئیس عمومی منابع طبیعی از فارم‌های اول و دوم ده مرادخان

مولوی عبدالاحد خلیل رئیس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت، آّبیاری و مالداری  با حصور داشت محمد امان امانیار رئیس تنظیم جنگلات و شماری از کارمندان ریاست متذکره از فارم های اول و دوم ده مرادخان بازدید کردند.
 در جریان این بازدید رئیس عمومی منابع طبیعی به مسئولین فارم ها درقسمت، حفاظت و صفائی، افزایش دهی تولیدنهال، کشیدن نهال بسته بندی، فراهم سازی نهال و رهنمائی فنی و تخنیکی برای متقاضیان هدایات لازم را سپرده و خواستار پیگیری جدی آن شد.  
تغیر اقلیم و آلودگی هوا از چالش‌های بزرگ محیط زیستی در سطح جهان می‌باشد. این پدیده نیز تاثیرات سوء و منفی بالای سکتور زراعت، منابع آب، انرژی، صحت، مسایل اجتماعی و افزایش حوادث طبیعی درافغانستان داشته است.
 غرس نهال  یکی از راه‌کارهای اساسی مبارزه با تغیر اقلیم، کاهش آلودگی هوا، بهبود خدمات ایکوسیستم و ازدیاد انعطاف پذیری جوامع است که بدین منظور همه ساله هزاران اصله نهال در سراسر کشور توسط ریاست جنگلات غرس می‌گردد.
 ریاست تنظیم جنگلات ریاست عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت در آستانه توزیع نهال برای ادارات دولتی، غیردولتی و  افراد و اشخاص و همچنان راه اندازی کمپاین نهالشانی  بهاری سال ۱۴۰۳ در شهر کابل قرار دارد.
به همین منظور مسوولان ریاست عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت در تلاش هستند تا تمام سهولت‌ها را جهت راه اندازی کمپاین ملی نهال شانی و فراهم سازی نهال برای متقضایان آن فراهم نمایند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS